flagi i warningi -> do wszystkich pakowaczy

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Pon, 5 Paź 1998, 19:02:20 CEST

On Mon, 5 Oct 1998, Wojtek Slusarczyk wrote:

> Hej,
> 	Od jakiegos czasu spotykam sie z niepokojacym zjawiskiem
> make CFLAGS="$RPM_OPT_FLAGS" ... Jezeli chlopaki pisza program,
> ktorym kompiluje sie mniej wiecej tak:
>
> gcc -O2 -Wall -DSKIP_DOT_FILES -g -Wwrite-strings -Wpointer-arith -Wcast-qual \
> -Wcast-align -Wtraditional -Wstrict-prototypes -Wmissing-prototypes \
> -Wnested-externs -Winline -Wshadow -D_GNU_SOURCE -DVERSION=\"0.5\" \
> -c -o parse.o parse.c
>
> To pewnikiem nie po to abysmy to skracali do:
>
> gcc -O2 -fno-strength-reduce -m486 -c -o parse.o parse.c

> [...]

Jeśli pakiet wykorzystuje autoconfiga (skrypt configure) najczęściej
wystarczy:

CFLAGS="$RPM_OPT_FLAGS" \
CXXFLAGS="$RPM_OPT_FLAGS" ./configure

configure dopisze te flagi do reszty w Makefile'ach

ewentualnie (jak tamto nie zadziała), ale mniej elegancko:

CC="gcc $RPM_OPT_FLAGS" ./configure

Pozdrowienia,
         Jacek

!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !
! Jajcus  !   email: jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl, jacek w kde.org   !
!         ! ICQ# 7149127                           WWW: none (yet) !