perl-Python (bylo: Re: Polityka.)

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Śro, 14 Paź 1998, 19:31:38 CEST

On Wed, 14 Oct 1998, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> cp p p.bak; szukajsrc >p; cp p1 p1.bak; perl -nae 'chomp; if (/^ftp/)
> {$dir = $_} else {($nazwa = $F[8]) =~ s/-.*$//; print "$nazwa\t$dir$F[8]
> $F[4]\n"}' p | sort | perl -nae 'print "\n" if $F[0] ne $poprz; print;
> $poprz = $F[0]' | cut -f 2- >p1

 Wyglada na to ze rozmawiamy o dwoch roznych rzeczach. W tym przypadku
nalezalo by sie zastanowic nad relacja perl <-> awk ;-)

> [qrczak ~]$ wc -l <.bash_history
>   23057
> [qrczak ~]$ grep -c perl .bash_history
> 579
> Co czterdziesta komenda dotyczy perla. (Fakt, że czasem jest to stopniowe
> pisanie jednolinijkowca, stąd wychodzi dużo na sztuki.)
 No tak, ale ty jestes zawodowcem, a PLD przynajmniej w moim mniemaniu
powinno byc dla mniejszych lub wiekszych lamow. Tacy musza miec ladne
okienka a te latwiej robi sie w pythonie a nie w perlu czy Tcl'u.
Pewnie teraz zostane okrzyczany ze jakie okienka w linuxie, ale nauczony
ostatnimi doswiadczeniami wiem, ze linux bez control-panela sie
ciezko sprzedaje.

> Może Ty nie używasz perla, ale niektórzy inni go używają bardzo często.
> Może Ty używasz pythona, ale niektórzy inni nie używają go w ogóle.
Znam i perla i pythona. Moj wybor padl na pythona z wielu powodow.
poczynajac od wspomnianych okienek(slang, ncurses, tk i qt), poprzez
gadanie z psql'em, obsluge wyjatkow i sygnalow, wielowatkowosc,  latwe
dojscie do /etc/passwd i podobnych a skonczywszy na CGI.

> Od perla się nie ucieknie.
W porzadku, zostaja oba. :-)

> We wszystkich tych pakietach są skrypty w perlu - fakt, że czasem to są
> mało ważne drobiazgi, bez których można się obejść, ale oszustwa nie ma.
Rzeczywiscie byl jakis skrypt w /etc/radius/ nawet o nim nie pamietalem.

>  __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL