"su - kolejne starcie" - już w kinach ;)

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Sob, 17 Paź 1998, 11:15:34 CEST

Hmm jeszcze wracając do su ;) (zwykłe su)

[root w admin /root]# grep nproc /etc/security/limits.conf
*               hard    nproc           5
[root w admin /root]# ulimit -a | grep process
max user processes          768
[root w admin /root]# su - misiek
[misiek w admin misiek]$ ulimit -a | grep process
max user processes          768
[misiek w admin misiek]$

Jakoś limit nie został założony (prawa na /etc/seucurity jak w pakietach PLD).
A teraz:

[root w admin /root]# chmod o+rx,g+rx /etc/security
[root w admin /root]# chmod o+r,g+r /etc/security/limits.conf
[root w admin /root]# echo "Limity takie jak w poprzednim przykładzie ;) "
Limity takie jak w poprzednim przykładzie ;)
[root w admin /root]# su - misiek
[misiek w admin misiek]$ ulimit -a | grep process
max user processes          5
[misiek w admin misiek]$

Teraz limit jest ok. Nie wiem jakim cudem Tobie Wojtku gdy miałeś /etc/security
root read only mogło "założyć" limity.

Sprawdźmy jeszcze ksu (limit w limits.conf jak wyżej; prawa jak w PLD - root
read only):
[root w admin /root]# ulimit -a | grep process
max user processes          768
[root w admin /root]# cd /
[root w admin /]# ksu misiek
Changing uid to misiek (501)
[misiek w admin /]$ ulimit -a | grep process
max user processes          768
[misiek w admin /]$
No i .. limity się nie ustawiły (a dlaczego to już nie wiem - może trzeba
kerberosa skonfigurować).

Muszę ściągnąć źródła i oblookać tego su.
Może po prostu najpierw jest
setuid();
setgid();
a dopiero potem dobiera się do pam_limits (no naprawdę już nie wiem).

PS> Czy tylko ja i Wojtek mamy PLD-devel ???? Może ktoś inny sprawdzi u siebie
(na PLD-stable też wartało by sprawdzić).

Coraz bardziej jestem pewnym, że skopane jest su.
Zwariować można ;)

BTW w pam'ie w sekcji %doc powinna być pełna dokumentacja (np tylko txt).
Aktualnie jest po kawałku z każdego rodzaju (txt, html, ps).

--
 -< Arkadiusz Miśkiewicz >------------------------< Cron on IRC >-
  http://www.misiek.eu.org     mailto:misiek w zsz2.starachowice.pl