pwdb-apps i problem z konfilktami.

Sob, 17 Paź 1998, 16:29:46 CEST

On Sat, 17 Oct 1998, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Witam.
>  Wpadlem wlasnie na pomysl jak rozwiazac kwestie konfilktow z programami
> login, su, passwd, chsh,chfn, itd. Napiszcie mi co o tym sadzicie.

Pakiet passwd powinien zniknąć (dodać trzeba Obsoletes: passwd w shadow
lub wyodrębnić z shadow pakiet passwd).
Na jego mijsce powinien wskoczyć passwd z shadow. Ten passwd z shadow jest
dużo leprzy i też oparty jest o PAM.

>  powyzsze programy bede pakowane do pakietow XXX-auth gdzie XXX jast nazwa
> sposobu pobierania danych o userach. Beda to kolejno unix, shadow i pwdb,
> albo ewentualnie (pam-XXX-auth i nopam-XXX-auth)

Bez przesady. Po co wersje programów oparte o PMA i nie ?
Niech zostanie tak jak było (chfn, chsh).

> unix-auth bedzie sie produkowal jako osobny pakiet z sh-utils,
> shadow-auth odpowiednio z shadow, a pwdb-auth z moich wypocin.
> sh-utils i shadow beda odpowiednio pomniejszone o te programy.
> wszysktie patiety XXX-auth beda mialy: provides auth i poprzednie w
> kolejnosci, i confilcts z pozostalymi. Wiec jesli jakis inny pakiet bedzie
> potrzebowal np logina to trzeba mu ustawic requires na auth albo explicite
> /bin/login.

Za skomplikowane. Nie podałeś *po co* to wszystko.

> Dla np. unix-auth bedzie trzeba dolozyc programik nonsupported i stobic
> don linki z np. chage.

nonsupported ? chage ? Nie rozumiem .. po co to wszystko ?

> Zalety: na kazdym serwerze bedzie mozna ustawic taki sposob autentykacji
> jaki sie podoba adminowi.
> Wady: trzeba to jakos umiescic w programie instalacyjnym,

Zaleta jakaś mała. Skoro wersje oparte o APM działają i działają poprawnie
to po co to rozgrzebywać ?
W imię czego ? i dla kogo ?
Grzesiek .. odrobina argumentacji PLS.

Jeżeli To całe kombinowanie było z myślą o jakiś minimalnych ssyetmach
uruchomieniowych to zauważ, że tam po za zawartością util-linux (login i
reszta narzędzi potrzebnych w sytuacjach krytycznych) resztę można nie
używać.