Perl dla stable

Konrad Stepien konrad w interdata.com.pl
Pon, 19 Paź 1998, 21:09:40 CEST

On Mon, 19 Oct 1998, Tomasz Kłoczko wrote:

[długie o suidperlu]

> kopiach (suid i noi sid). Pomyś jeszcze przez chwilę nad tym a może
> dojdziesz do podobnego wniosku .. chyba, że masz jakąś inną alternatywę.
> Byle nie tą z umieszczeniem binarki, która jest martwa bo nie ma suida,
> która wogóel może być martwa bo nawet gdyby .. może nie być potrzebna.
> Skrypty suidowe to jednak wyjątki i przyokazji tych wyjątkw dobrzeby
> dopiero wtedy podejmować decyzję, że chce się mieć. Podejście jakie
> proponuję jest IMHO bardziej elastyczne.

A może pakowac defaultowo tego suidperla, ale z obciętymi prawami,
np 4750 root:wheel, czy jakaś inna uprzywilejowana grupa.
BTW mam podobny problem z su-execiem dla apache. Bez suida jest
bez sensu, a bez su-execa wszystko będzie chodziło jako jeden user.

--
Konrad Stępień          | InterData s.c. http://www.interdata.com.pl
konrad w interdata.com.pl | Łódź al. Kościuszki 3 tel +48+42 639-81-71