Control-panel

Marcin Korzonek mkorz w shadow.eu.org
Wto, 27 Paź 1998, 17:38:19 CET

[piątek, 25 wrzesień 1998], Michał Kuratczyk napisał:
> Witam szanownych PeeLDowiczów
>
> Tak sobie czytam archiwum listy i nie zauważyłem, żadnej dyskusji na temat
> zawarcia w dystrybucji RedHatowskiego Control-panela. Czy planujecie go
> umieszczać czy nie? Czy braliście pod uwagę zrobienia czegoś własnego w tej
> kwesti? Może coś na wzór SuSE'owskiego YaSTa? Słyszałem o nim wiele
> pochlebnych opinii i to od ludzi, którzy SuSE jako całość krytykują ile
> wlezie. Jakie jest wasze stanowisko w tej kwestii?

Mogę mówić tylko za siebie i napiszę o PLD-devel, jako lepiej mi znanej.
Jak już kiedyś na tej liście ustaliliśmy, PLD ma zawierać kilka profili
instalacji. W większości z nich nie widzę miejsca dla graficznych
narzędzi. Oczywiście, w przypadku stworzenia paczek z takimi narzędziami,
powinna być możliwość gładkiego wkomponowania ich w istniejący system.
Graficzne narzędzia widziałbym tylko w profilu: ,,aplikacyjno--domowym''
czyli przeznaczonym dla początkującego użytkownika, który chce używać
aplikacji spod Linuksa, a niekoniecznie ma ochotę na przedzierania się
przez szereg plików konfiguracyjnych. Powinien on jednak dowiedzieć
się, że konfigurowanie Linuksa za pomocą plików tekstowych jest zalecaną
regułą postępowania.
Inna sprawa to wybór narzedzia. Widziałem Linuxconf-a, nie widziałem
YaST-a. Linuxconf nie wzbudził mojego entuzjazmu, choć przyznaję, że
użyłem go pare razy do szybkiego skonfigurowania rzadziej używanych

Pozdrawiam
--
   Marcin Korzonek
   mkorz w shadow.eu.org