iso2console

Czw, 3 Wrz 1998, 20:35:49 CEST

On Thu, 3 Sep 1998, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> To ja rozumiem - pytanie, co ma się znaleźć w owym /etc/sysconfig/console
> po instalacji console-tools.

Nic. To ma być plik pusty. Jeżeli wywołasz setfont bez parametru co będzie
miało miejsce kiedy CONSOLEFONT nie będzie zdefiniowane to nastąpui
ptrzeładowanie domyślnego fontu (czasami przydaje się jak coś na konsoli
zaczyna siię kasznić). Podobnie jest z loadkeys. Wypełnienie tego pliku to
zadanie programów zenętrznych lub kwestia ręcznej ingerencji użytkownika.
Może żeby jednak było widać co można wstawić do tego pliku można tam
wstawić:

# komentaż
CONSOLEFONT=
# komentaż
KEYTABLE=

> BTW: Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie, jaki sens mają prawa 700 do
> /var/lib/rpm.

Chodzi o to, że intruz przejmujący konto użytkownika mając z tego konta
bezpośredni dostęp do bazy ma ułatwione rozpoznanie, a poprawnemu
użytkownikowi dostęp do bazy nie jest potrzebny. Podobnie jest z dostępem
do katalogów i plików logów.