?? katalogi...

Ziemek Borowski ziembor w FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL
Czw, 3 Wrz 1998, 13:58:45 CEST

Pytanie: czy nie warto wygospodarować dla daemonów osobnej przestrzeni
w systemie plików do pobierania *DOMYŚLNYCH*  danych.  być może należy
zakładać katalog (tutaj skojarzyło mi sie przy apache) /home/httpd/html/
ale pusty, z jednym co najwyżej plikiem index.html Uważam że manual
bezwględnie należy zabrać z /home/httpd/html/.  Jego miejsce jest w
/usr/doc/ (albo wręcz w /usr/share/doc/).  Zostawmy (wiem, kłoci się to z
powszechnym podejściem wśród robiących pakiety) /home użytkownikom. demony
mają swoje miejsce.

Ktoś już ten problem podnosił, choć mniej radykalnie, była to
bodaj propozycja by userów domyślnie dawać do /home/usr a demony do
/home/coś_tam.  W standardowej dystrybucji RH są (bodaj) 3 takie ,,punkty
zapalne'': apache, anon-ftp, i samba. Wywalmy je stamtąd. Myślę że bez
szkody cgi-bin możemy dac do /usr (może głębiej, np. /usr/lib/apache),
zaś icons... też pewnie tam, lub /usr/share/apache/icons).

To samo z sambą. Nie testowałem jeszcze bliżej proftpd.

--
Ziemek Borowski         nic-hdl: ZB137-RIPE
http://faq-bot.ZiemBor.Waw.pl/zmb/ http://faq-bot.UseNet.pl/