Biuletyn PLD nr 8

hector@kki.net.pl hector w kki.net.pl
Nie, 6 Wrz 1998, 20:35:02 CEST

On Sun, 09/06/98, Tomasz Kłoczko wrote:
>  - mc -
>
> Też trochę przerobione to co zaproponował Wojtek.
>
> %description -l pl
> Midnight Commander jest wizualnym shellem podobnym do Nortona Commandera.
> Pracuje w trybie tekstowym i można w trakcie pracy z nim na koncoli czy
> pod xtermem wykorzystywać myszkę. Mc ma wbudwaną obsługę kilku wirtualnych
> systemów plikowych jak ftpfs, tarfs, rpmfs i inne, czyli może on służyć
> jako klient ftp, a także z jego pomocą można przeglądać archwa w różnych
> formatach, które to archwa można przeglądać jak podkatalogi.

Midnight Commander jest wizualną powłoką ułatwiającą zarządzanie plikami.
Pracuje w trybie tekstowym z możliwością użycia myszki przez GPM lub
xterma.  Dzięki mechanizmowi wirtualnych systemów plików, MC pozwala na
manipulowanie archiwami tar, rpm, a nawet używanie ftp tak jakby były
podkatalogami.

> %description -n gmc
> Midnight Commander is a visual shell much like a file manager, only with
> way more features.  This is the GNOME version. It's coolest feature is the
> ability to ftp, view tar, zip files and poke into RPMs for specific files.
> The GNOME version of Midnight Commander is not yet finished though. :-(

Midnight Commander jest wizualną powłoką ułatwiającą zarządzanie plikami.
GMC to wersja MC dla GNOME, wykorzystująca możliwości graficznego
interfrjsu użytkownika X Window System.  Dzięki mechanizmowi wirtualnych
systemów plików, MC pozwala na manipulowanie archiwami tar, rpm, a nawet
używanie ftp tak jakby były podkatalogami.

Pozwoliłem sobie trochę zmienić oryginalne brzmienie, ale to jest imho
bardziej zrozumiałe.  A Norton Comander może być znakiem zastrzeżonym
(tm).

pepe
--
Ludzie byli sobie kiedyś bliżsi. Broń nie niosła tak daleko. [S.J.Lec]