Tłumaczę lyxa

hector@kki.net.pl hector w kki.net.pl
Pon, 7 Wrz 1998, 12:50:39 CEST

On Mon, 09/07/98, Tomasz Kłoczko wrote:

> (trochę w złej kolejności przeglądałem dzisiaj pocztę .. od tyłu ;)
> W takim razie tylko nadmienie, że jakbyś miał kłopoty z terminologią
> TeXową to można się kierować do Tomeka Przechlewskiego
> <estanislao w rugger.ek.univ.gda.pl> zagadując go o pomoc w tłumaczeniu
> niektórych zwtotów.

Przydałby się standard tłumaczenia dla PLD.  Z typowo UNIXowymi terminami
w rodzaju procesu czy wątku nie ma problemów, bo to można ściągnąć z
przetłumaczonych pozycji o Unixach.  Gorzej jest z tłumaczeniem programów
dla X Window lub właśnie TeXa.

Jak miewa się pepesza?  Mam u siebie prowizoryczny skrypt sed'a, który
tworzy proste słowniki w formacie "tekst angielski"\n"tekst polski".
Można je przeszukiwać grepem: fgrep -A1 "szukana fraza".  Gdyby udało się
zebrać wszystkie tłumaczenia, mógłbym zrobić taki prowizoryczny
przedpepeszowy słownik i umieścić go na cenzorze.

Napisałem też mały filtr w C, który tłumaczy wszystkie frazy pliku .po
które odnajdzie w słowniku.

Gdyby się to komuś przydało, to ten skrypt.  Wygląda paskudnie ale działa :)
uruchamiać:
$ sed -n -f mkdict.sed <plik.po >>słownik

[mkdict.sed]
1,/^$/d
/^msgid "[^"]/{
s/^msgid //
s/^msgstr //
}
/^msgid ""$/{
:l1
s/\nmsgstr ""$//
t s1
b l1
:s1
s/^msgid ""\n//
:l2
s/"\n$/"/
t s2
b l2
:s2
:l3
t l3
:s3
}
[end twórz_słownik.sed]

pepe
--
Ludzie byli sobie kiedyś bliżsi. Broń nie niosła tak daleko. [S.J.Lec]