do KGB eepro-10/100 w 2.1.xx -devel

Krzysztof G. Baranowski kgb w manjak.knm.org.pl
Wto, 8 Wrz 1998, 11:26:00 CEST

On Tue, 8 Sep 1998, Wojtek Slusarczyk wrote:
> 2.1.xx nie ma supporta dla eepro10/PCI a wspomaganie dla eepro100/PCI jest
> problematyczne...(nie chodzi ip6) Czy moglby sie ktos tym zajac i przyjzec
> z bliska obu driverom? To co do tej pory osiagnelismy to :
No wiec tak:
1) Jesli chodzi o eepro10, to wespol w zespol z Dzemikiem walczylismy
   nad tym driverem do jego karty (tzn. ja mu posylalem poprawki do
   testowania). Nie wiem czy cos miedzy soba gadaliscie na ten temat.
   Jesli nie, to opisze jak sie sprawy maja. Po zwalczeniu pierwszych
   problemow z kompilacja, proba uruchomienia drivera dawala:
	eep10pci.c:v0.22 10/31/96
	eth0: Intel EtherExpress Pro/10 PCI
	eth0: eaddr 00:AA:00:D9:2A:A4, I/O at 0x6100, IRQ 11.
	eth0: starting self test ... FAILED, status ffffffff
   Nastepna seria poprawek dala pewna poprawe:
	$Id: eep10pci.c,v 1.2 1998/08/29 13:38:37 kgb Exp $
	eth0: Intel EtherExpress Pro/10 PCI
	eth0: eaddr 00:AA:00:D9:2A:A4, I/O at 0x6100, IRQ 11.
	eth0: starting self test ... PASSED

		Tu jest dobrze.

	eth0: i82596 init timed out: status 0000, cmd 0000.
	eth0: receive unit start timeout with status 0000, cmd 0100.
	eth0: i82596 init timeout with status 0000, cmd 0010.
	eth0: transmit timed out, status resetting.

		Pojawiaja sie nowe problemy. Mysle, ze wiem gdzie
                w miare dokladnie lezy problem.

Na razie dogadalismy sie z Dzemikiem tak, ze jak wroci skadstam
za dwa tygodnie, to wypozyczy mi ta karte na jakis czas. Ja dla
pewnosci zalatwilem sobie dokumentacje do obu chipow, ktore sa na
karcie, tj. i82596 ze stron Intela i PLX9036 (ludzie z PLXTech sie
zaoferowali):

"PLX has not manufactured the 9036 device for two years. We also
provide no technical support for the part since it was obsoleted.
However, I do have a datasheet for the part, dated April 1995, Version
1.3. If you feel the datasheet would be of assistance, I can send you
a copy."

Takze za 2/3 tygodnie cos sie tutaj ruszy na pewno. (no chyba, ze
jestes w stanie zalatwic mi taka karte predzej).

2) W sprawie eepro100 nic nie wiem. Driver z jadra jest z 97 roku,
takze radzilbym wpierw zajrzec na strony D. Beckera poswiecone tej
karcie.  <http://cesdis.gsfc.nasa.gov/linux/drivers/> (dalej sobie
musisz poszukac, bo nie pamietam dokladnie).

Kris
ps. A ten wrapper, o ktorym kiedys rozmawialismy dokladnie siedzi
    na http://cegt201.bradley.edu/~im14u2c/wrapper/.
--
Krzysztof G. Baranowski - Prezes Klubu Nieszkodliwych Manjaków
"Smith & Wesson - The original point and click interface..."