sens wyodrębniania bibliotek statycznych...

Wto, 8 Wrz 1998, 16:49:02 CEST

On Tue, 8 Sep 1998, Ziemek Borowski wrote:

> Może wyjdę na ignoranta... ale jaki jest
> sens wyodrębniania bibliotek statycznych w pakietach...
> Wojtek zasugerował coś by wyodrębnić subpakiet static dla a2ps...
> A ja nie rozumiem co to da? Zwiększy liczbę pakietów binarnych?
> Ale czy coś więcej... Nie sądzę.

Dotąd biblioteki statyczne były w pakietach devel ale o ile tylko
kompilujesz i nie szukasz błędów to nie potrzebujesz tychże bibliotek.
Obecnie w -stable lib*.so* nie mają debug info ale mają je liby statyczne
i z nimi w razie czego linkujesz program do śledzenia przez gdb czy inny.
W takich wypadkach ładowanie apriori lib*.a do devel jest trochę
obciązające dysk. Wszystkie lib*.a z RH 5.1. to np. ponad 50MB, które są
tak rzadko używane że ich obecnośc na stałe w przypadku jednostek na
ktrych od czasu do czasu coś się kompiluje jest tam kompletnie
nieuzasadnione. W Debianie od jakigoś czasu też stosują podobną taktykę.