proftpd

Konrad Stepien konrad w interdata.com.pl
Pią, 11 Wrz 1998, 19:32:35 CEST

Co myślicie o zastąpieniu "starego dobrego" wu-ftpd przez proftpd.
Ja się tym bawię parę dni i coraz bardiej mi się podoba.
Dla tych co nie znają tego programu podam parę jago cech.

- Program może chodzić jako demon (na dowolnym albo kilku portach),
  albo z inetd
- Podobno (nie robiłem testów) jest wydajniejszy od wu-ftpd.
- Bardzo łatwo robi się wirtulne serwery zarówno na własnym IP jak
  i "name based"
- Nie ma "site-exec" przez co jest potencjalnie bezpieczniejszy
  ale też nie ma "bajerów" typu kompresja w locie.
- Nie trzeba tworzyć środowiska (z libami itd) dla anon-a
- Bardzo łatwo "zamknąć" usera w jego home.
- Plik konfiguracyjny jest w stylu apache-a, ma też coś w stylu
  .htacces (u niego się nazywa .ftpacces).
- W ogóle można mu poustawiać kupę pocji któreych nie ma w wu-ftpd
  albo się trzeba niźla nakombinować.
- licencja gnu

Więcej można sobie poczytać na www.progtpd.org

Jakby co mam gotowego przetłumaczonego speca (i pakiet) z ostatnią
wersją stabilną.

--
Konrad Stępień          | InterData s.c. http://www.interdata.com.pl
konrad w interdata.com.pl | Łódź al. Kościuszki 3 tel +48+42 639-81-71