/etc/pam.d/* ??

Nie, 13 Wrz 1998, 17:11:03 CEST

On Sun, 13 Sep 1998, Wojtek Slusarczyk wrote:

> Hmm.. czyli w su, chfn, chsh, ppp i innych nie powinno byc wsparcia dla
> md5 a passwd sam to zalatwi?

Już to tłumaczyłem prywatnie ale żeby reszta nie miała niejasności jak to
dziaka.
Otóż jeżeli w /etc/pam.d/passwd jest coś takiego:

auth       required     /lib/security/pam_pwdb.so md5 shadow nullok
.
.
password   required     /lib/security/pam_pwdb.so md5 use_authtok nullok

To ptrzy kodowaniu hasła jest ono kodowane za pomocą md5 i samo hasło
zakodowane w shadow (bo jest dodatkowy parametr shadow) uzyskuje postać
"$1<reszta_zakodowanego_hasła>"
Programy które wykonują autoryzację poprzez PAM wykorzystując zakodowane
hasła działają w następujący sposób:

1. Pobranie hasła do weryfikacji,
2. Sprawdzenie czy w zakodowanym haśle jest na początku "$1"
3. Jeżeli jest to kodują weryfikowane hasło md5crypt() jeżeli nie do
   crypt(),
4. Porównaie zakodowanych haseł i stwierdzenie że są takie same i na tej
   podstawie rozstrzygnięcie czy autoryzacja przebiegła poprawnie na
   podstawie poróniania zakodowanych ciągów znaków.

Czyli wstawianie w innych plikacj w /etc/pam.d parametrów md5 jest nie
potrzebne.