info:findutils.spec

"Piotr Dembiński"hector@kki.net.pl "Piotr Dembiński"hector w kki.net.pl
Pon, 14 Wrz 1998, 23:51:42 CEST

On Mon, 09/14/98, Wojtek Slusarczyk wrote:
> Hej,
> 	ak zawsze w takich wypadkach szczegolnie prosze o korekte
> tlumaczen:

hi,
Ponieważ jestem kiepski w tfoworzeniy pakietów, odbijam sobie na
korekcie.

> Summary(pl): GNU narzędzia do poszukiwania plików (find, xargs, and locate)

Narzędzia GNU do odnajdywania plików (find, xargs i locate)

> [...]
> database (create by updatedb) to quickly find a file matching
> a given pattern.
>
> %description -l pl
> W pakiecie tym znajdują się programy, które pomogą ci w odnalezieniu
> wybranego pliku znajdującego się w systemie Linux. Aplikacja find może
> pszeszukiwać katalogi wraz z podkatalogami, za wybranym plikiem/plikami,
> find jest w stanie poszukiwać rownież katalogi za wybranymi grupami
> plików (szczególny rodzaj uprawnień, typ itp.) Program locate przeszukuje
> bazę danych (tworzoną przez updatedb) w celu szybkiego zlokalizowania

W pakiecie znajdują się narzędzia pozwalające na poszukiwanie określonych
plików.  Program find służy do przeszukania drzewa katalogów za plikami o
określonych parametrach, jak nazwa, uprawnienia, typ, data ostatniej
modyfikacji.  Program locate lokalizuje pliki korzystając z utworzonej
poleceniem updatedb bazy danych, dzięki czemu jest znacznie szybszy od
find.

Piotr 'pepe' Dembiński
--
Ludzie byli sobie kiedyś bliżsi. Broń nie niosła tak daleko. [S.J.Lec]