smail

Marcin Korzonek mkorz w lo13.univ.szczecin.pl
Wto, 15 Wrz 1998, 21:55:46 CEST

On Mon, Sep 14, 1998 at 04:14:00PM +0200, Wojciech Sas Cieciwa wrote:

> Witam,
>
> Czy ktos sie tym bawi ???
>
> Z tego co slyszalem, jest odrobine lepszy od sendmail-a..
> (wydajnosciowo i pod wzgledem bezpieczenstwa).

Hej,
A nie lepiej użyć qmaila? Jeszcze bezpieczniejszy ($1000 nagrody za
znalezienie dziury) i znacznie szybszy. Może o mniejszych możliwościach
niż sendmail, ale czy spokojny sen admina nie jest tego wart? Była już
na liście dyskusja o programach pocztowych. IMHO różnorodność jest fajną
rzeczą, ale proponuję skupienie uwagi na qmailu. Zwłaszcza, że ma i
patche antyspamowe i UUCP i łatwość w pozbawianiu MUA sgid-ów
(przechowywanie poczty w ~/Mailbox <<lub Maildir>>).

>       _/_/_/_/ _/_/_/_/  _/_/_/_/     Wojciech 'Sas' Cieciwa

Marcin

P.S. Nawet Wojtek nie przekonał mnie do postawienia sendmail-a zamiast
     qmail-a na hoście z PLD-devel ;)

PP.S. Nie było mnie przez ostatni tydzień w Szczecinie, ale wróciłem i
      już się biorę do roboty ;)

PPP.S. Wojtek, jak tam serwer newsów na Bravie?

--
   Marcin Korzonek
   mkorz w shadow.eu.org