info: qt.spec

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Śro, 16 Wrz 1998, 14:57:05 CEST

On Wed, 16 Sep 1998, Tomasz Kłoczko wrote:

> Szkoda, że wcześneij nie zajrzałeś do zasobów PLD-stable bo qt 1.40 jest
> już tam od dłuższego czasu.
> Niemniej i tak kilka komentaży które zapewne Ci się przydadzą :)
Znalazłem trochę później. Ale ten spec też wymagał poprawienia
(tłumaczenie i przeniesienie wszystkiego pod /usr/X11R6)
A zresztą w tej chwili nie mogę używać Qt 1.40 (KDE mi pada, a
przekompilowanie to cały dzień - nie mam czasu).

> [...]
>
>       -nostdinc++
>               Do  not  search  for  header  files in the standard
>               directories specific to C++, but  do  still  search
>               the  other  standard  directories.  (This option is
>                                                   ^^^^^^^^^^^^^^^
>               used when building libg++.)
>               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> Bez tej opcji też wszystko ładnie się kompiluje. Czy są jakieś szczególne
> powody że to dodałeś ?
> Dodanie CC=g++ też nic nie zmienia bo w trakcie kompilacji plików .cpp
> jest wykorzystywana zmienna CPP która zawiera g++.
Qt 1.33 (Qt 1.40 już znormalniało) używa do kompilacji wszystkich plików
.cpp gcc (zmienna CC). Różni się to od użycia g++ tym że nie są używane
standardowe pliki nagłówkowe c++ i wynik nie jest linkowany z libstdc++.
Chciałem zachować takie warunki kompilacji jednocześnie używając g++,
gdyż ten może być EGCSem, a GCC byłby zwykłym GCC - z tego wynikły by
niekompatybilności.
Chociaż możliwe, że bez tego zamieszania też by zadziałało, ale nie
koniecznie wszędzie.

> Sprawa dodatków w /etc/profile.d .. to też nie jest potrzebne gdyż korekta
> QTDIR skoro jest tylko na potrzeby kompilacji to powinna być w specach
> reszty pakietów (po co na produkcyjnych stacjach w środowisku zmienna
> QTDIR skoro nikt tam niczego pod qt nie będzie kompilował ?). Jeżeli już
> to powinno się to znaleźć ale w pakiecei devel ale IMHO nie tędy droga,
> bo potem ktoś weźmie nasze obce qt-devel i jakiś nasz pakiet ze stuffem
> do KDE i mu się coś nie będzie chciało przebudować.
Dobra, pozbędę się tego.
Tylko, że do kompilacji naszych pakietów KDE będzie potrzebny nasz QT,
bo inaczej nic z tego.

Resztę rzeczy już poprawiłem dzięki pomocy innych z listy i oglądając
Twój pakiet.
Acha i gdzie jest ten twój patch (nie chce mi się ściągać całego
src.rpm)? Zresztą sam mogę go zrobić (zdaje się że wystarczy trochę
skrócić jedną linijkę w Makefile).

Wielkie Dzięki,
        Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !