info:sac.spec -devel

piotr@pentium.localnet piotr w pentium.localnet
Sob, 19 Wrz 1998, 17:50:45 CEST

On Fri, 09/18/98, Wojtek Slusarczyk wrote:
> Summary(pl): Narzędzia do accountingu

Narzędzia do rozliczania

> %description
> Sac is a system administration utility, based on the original BSD
> program, to read the wtmp log and produce more human readable system
> usage information than provided by. Several features not found in
> the BSD version of this program have been added.
>
> %description -l pl
> W pakiecie tym znajduje sie sac - aplikacja podobna do programu BSD ac.
> Sac czyta binarne pliki wtmp, pacct oraz utmp i przestawia je w formie
> statystyk czytelnych dla ludzi. Program ten ma wiele dodatkowych
> rozwiązań, których nie ma w wersji BSD tej aplikacji.

Sac jest programem przetwarzającym log wtmp na czytelne statystyki
zawierające informacje o czasie użytkowania systemu przez poszczególnych
użytkowników.  W stosunku do oryginalnej wersji BSD wprowadzono kilka
ulepszeń i dodatkowe parametry.

Osobiście nie lubię jak mi się opis pakietu zaczyna od "This packet
contains" albo "In this package" bo to jest po prostu redundantne, jeśli
wiem że mam do czynienia z pakietem.

Nie spieszyłby się także tak bardzo z używaniem terminu "aplikacja" w
stusunku do wszystkich programów.  Po prostu niektóre z nich nie zasługują
na takie miano.  Aplikacja powinna być duża, krowiasta, mieć dużo
parametrów, wykonywać wiele zadań.  Programiki narzędziowe w rodzaju sap
to po prostu toolsy i tutaj upierałbym się przy terminie "program" lub
"narzędzie".  Aplikacją jest przykładowo StarOffice albo Mozilla.

Piotr 'pepe' Dembiński
--
Ludzie byli sobie kiedyś bliżsi. Broń nie niosła tak daleko. [S.J.Lec]