etcskel - prośba

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Czw, 24 Wrz 1998, 15:03:14 CEST

On Mit, 23 Sep 1998, you wrote:
>Cześć!
>Mam prośbę do wszystkich: niech podsyłają pliki do umieszczenia
>w /etc/skel. Mogą to być pliki z domyślną konfiguracją lub
>(bardzo chętnie!) pliki przykładowe.
>Poniżej przykładowy .procmailrc

Jak już mowa o plikach konfiguracyjnych, to też mam kilka uwag:

a) Jeśli możliwe komentować je.
Np. bardzo ładnie było zrobione ~/.profile w DLD
każda linijka ładnie opisana np. coś takiego (piszę z pamięci)

# You can put any windowmanager you wont here
     WINDOWMANAGER = fvwm
# eg. for kde uncoment this line:
#    WINDOWMANAGER = kde
     export fvwm

W DLD wszystko było po niemiecku. W PLD proponowałbym (szczególnie w
plikach konfiguracyjnuch użytkowników) polskie i angielskie komentarze.

b) Opisywać co to za plik
Np. w pierwszej linie /etc/fstab

# /etc/fstab
# filesystem configuration file

Jak to jest przydatne dowiedziałem się dzisiaj, gdy kumpel przyniusł dysk
po padzie Linuxa. Odtworzyłem ręcznie z /lost+found cały katalog /etc. W
wielu przypadkach pomogły mi właśnie takie komentaże - w innych robiłem to z
pamięci, lub porównując z moim /etc.

Pozdrowienia,
             Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !