Zmailer one more time ;)

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w linstar.zsz2.starachowice.pl
Pon, 28 Wrz 1998, 08:43:04 CEST

Oki. Po raz 3 wysyłam speca + patche do zmailera. Mam nadzieję, że już więcej
bugów nie odkryję w swoim specu ;)
__Uprasza się o intensywne testowanie !!!!__

Jeszcze raz napiszę co i jak:

1) potrzebna jest grupa "zmailer". Niestety groupadd nie pozwala utworzyć
grupy + automatycznie dodać członków do tej grupy. Narazie zrobione jest to
sposobem domowym w %pre ale powinno to być już w podstawowym systemowym
/etc/group

2) w /etc/services potrzebna jest linijka:
"mailq          174/tcp                    # Mailer transport queue for Zmailer"
Robione jest to podobnie jak 1) ale powinno być w systemowym /etc/services.

3) podczas konwersji manual.new.sgml -> manual.new.txt wyskakuje kilka
warningów ale nie zauważyłem usterek w manual.new.txt

4) zmailer kompiluje sie ok egcsem (co prawda egcs 1.0.2 - nowszego jeszcze nie
mam)

5) oprócz zmailer-%{version}.i386.rpm generowany jest także
zmailer-devel-%{version}.i386.rpm (może się komuś przyda (mówie o userach PLD)
choć prawdę mówiąc wątpię w to ;) )

6) zmailer ma wsparcie dla IPv6 (niestety tego nie mogłem sprawdzić ale
Jan Rychter chyba się tym bawił ;) )

7) proszę nie zmieniać układu tekstu w "Cron jobs". Są one tak zrobione
by ładnie wyglądały w /etc/crontab ;) i łatwo sie "wywalały" przy deinstalacji
pakietu (przykładowo nie zmieniać układu lini:
echo "\
# Do not remove "#ZMAILER" from end of lines.                         #ZMAILER
# ZMAILER END                                                       #ZMAILER\

8) Wysłałem do Janka Rychtera maila z pytaniem na jakiej licencji (etc)
jest Jego artykuł w "Magazynie Linux i Unix". Jeśli wszystko pójdzie po mojej
myśli to dołącze do rpma ze zmailerem opis konfiguracji po polsku (Tomkowi
wyjaśniam, że w pierwszym numerze ML&U była _pierwsza część_ artykułu
sygnowanego przez jwr'a o ZMailerze i dlatego była ona dość ogólnikowa.
W następnych numerach artykuły będą zapewne bardziej szczegółowe).

9) procmail nie jest standardowo włączony ale opis jak go włączyć jest
dołączony do %doc (po angielsku)

10) ZMailer ma tę zaletę, że komunikaty (np o tym, że luser podał
zły adres i poczta nie mogła zostać dostarczona) są w osobnych plikach
(patrz katalog /etc/zmailer/forms). Można je przetłumaczyć ale ... rpm
nie ma IMHO takiej opcji, żeby można było wybrać, które pliki będą
instalowane (ang czy pl). Jest oczywiście %lang ale to tu nie zda egzaminu
bo nie można podać:
if user chce pl komunikaty to instaluj pl komunikaty do /etc/zmailer/forms
else instaluj en kominikaty do /etc/zmailer/forms (chodzi o to, że pliki
dla pl _lub_ dla en MUSZĄ wylądować w jednym i tym samym katalogu).
BTW: podsyłam komunikaty do przetłumaczenia (jest ich nie wiele i część
już przetłumaczyłem, choć zapewne przydały by się jakieś poprawki)

11) czy jest jakiś polski site zawierający strony www z tabelami polskich
spamerów ? Jeśli tak to dorzucę te adresy do skryptu budującego bazę
smtp-policy.

To chyba tyle ;)

BTW: Nie zdziwcie się jesli za pare dni podeślę udoskonalone spece + patche
do zmailera ;) (choć niekoniecznie). To zależy od tego czy jakieś nowe pomysły
wpadną mi do głowy.

--
 -< Arkadiusz Miśkiewicz >------------------------< Cron on IRC >-
  http://www.misiek.eu.org            mailto:misiek w debian.eu.org