Apache - poprawki

Pon, 28 Wrz 1998, 22:10:10 CEST

On Mon, 28 Sep 1998, Konrad Stepien wrote:
[..]
> Apache obsługuje include, inaczej bym zwariował. Mam klienta który ma
> coś z 20 virtuali, to se siedzi w osobnym pliku. W zasadzie, to chyba
> tak zrobię, taki pusty template z virtulami includowany do głównego.
> Składnia normalna: "Include /etc/httpd/conf/konfig"
> BTW bind 8 też ma include, i też z tego korzystam.

To może wyciąć tą końcówkę z httpd.cont wrzucając tam:

Include /etc/httpd/conf/virtual/sample

i katalogi /home/http/virtual/sample /var/log/http/samle ?

Tak co by zasugerować wygodne rozwiązanie na wirtualki ?

> Koncepcję praw 664 i grupy httpd dla konfigów, po chwili namysłu
> uważem za taką sobie, w końcu to jest UID/GID z jakim chodzą CGI,
> więc nie powinny mieć możliwości za dużo zrobić. W zasadzie praw
> do /home/httpd też nie powinny mieć. W wypadku dziury w CGI można
> by sobie ładnie backdoory pozakładac, zmienić stronę itp.
> Można za to zrobić /var/httpd z prawami zapisu dla httpd, coby
> sobie różne skrypty tam coś trzymały.

Chyba masz rację co do UID/GID na plikach/katalogach.
Co do /var/httpd to tylko trzebaby dodać gdzieś w opisie po co jest ten
katalog.