Apache - poprawki

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Wto, 29 Wrz 1998, 11:00:42 CEST

On Mon, 28 Sep 1998, Konrad Stepien wrote:

> Wrzuciłem poprawionego apache na cenzora.
> Poprawiłem atrybuty plików w /usr/bin i zmieniłem usera na httpd
> (a może zrobić http bez "d").
> I przy okazji tego pytanko, czy konfigom też zmienić prawa na http(d)
> Można by zrobić prawa 664 i dopisywać uzerów do grupy http(d) coby
> mogli w konfigach dłubać.
> Na razie zmieniłem prawa tylko dla /home/httpd

	Zaraz. Chcesz zrobić, żeby Apache działał jako user "httpd" i
właścicielem konfigów byl user "httpd" (/etc/httpd) ???? Przecież to bez
sensu. Jeśli teraz włączy sie SSI to "co cwańszy user" będzie mógł zrobić
<!--#exec cmd="/bin/rm -rf /etc/httpd" --> (nie pamiętam już składni tego
poleconka) i skasować konfigi (to samo jeśli /home/httpd bedzie należało
do usera httpd) IMHO trzeba by dać 2 userów: 1: httpd (jako ten user
działał by apache) 2: http (do tego usera należały by pliki
konfiguracyjne, katalog /home/httpd z zawartością i inne indiańskie
rzeczy).

--
 -< Arkadiusz Miśkiewicz >------------------------< Cron on IRC >-
  http://www.misiek.eu.org     mailto:misiek w zsz2.starachowice.pl