ImageMagick - sprawa tga->gif

Jacek Osiecki joshua2 w ciapek.uci.agh.edu.pl
Pią, 9 Kwi 1999, 00:43:32 CEST

Witam!

Swego czasu pisałem tutaj o błędach przy konwersji za pomocą ImageMagick'a z
formatu tga do gif. Skutek był taki, że zmieniono wersję na starą (4.1.0),
która tych błędów wprawdzie nie popełniała, ale z kolei gify przez nią
tworzone są 10x większe od tych tworzonych przez 4.1.8.

Napisałem na listę dot. ImageMagicka o tym problemie, ale mój list nie
wzbudził większych emocji i minął bez echa. Dowiedziałem się jedynie, że
photoshop robi to samo :)

Niedawno jednak dostałem list z propozycją używania opcji "+dither" podczas
konwersji tga->gif. Dla testu zainstalowałem ImageMagick'a 4.1.8... i
okazało się, że to działa!

Pytanie, czy można wrócić do wersji 4.1.8 (albo wręcz przejść na 4.2)... Bo
trochę mi się nie podoba to, że w celu poprawnego działania programu trzeba
używać jakichś opcji w sumie niezbyt związanych z problemem... Z drugiej
strony ImageMagick dosyć się rozwija i skoro jest sposób obejścia
opisywanych przeze mnie problemów, to może faktycznie przejść na 4.2?

Pozdrawiam,
--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2 w linux.uci.agh.edu.pl     http://dwd.interkom.pl/joshua/     |