Kompilacja programów w C++

Czw, 8 Kwi 1999, 12:18:11 CEST

On Wed, 7 Apr 1999, Marcin Dalecki wrote:
[..]
> No i Zapomnialem dodac jeszcze, ze -fno-implicittemplates to
> juz nie kwestia kilku kB...

Przed chwilą skończyłem sobie kompilować kdesupport z -fno-rtti
-fno-exceptions i bez. Otó wyniki:

$ rpm -qp kdesupport* --qf "%{NAME}\t%{SIZE}\n"
kdesupport-mimelib      290133
kdesupport-mimelib      206497
kdesupport-mimelib-devel        623748
kdesupport-mimelib-devel        623748
kdesupport-qwspritefield        136312
kdesupport-qwspritefield        97740
kdesupport-qwspritefield-devel  287338
kdesupport-qwspritefield-devel  287338
kdesupport-uulib        92396
kdesupport-uulib        92396
kdesupport-uulib-devel  22566
kdesupport-uulib-devel  22566

Różnica i to wyraźna jest w pakietach kdesupport-mimelib i
kdesupport-qwspritefield gdyż te akurat zawierają stuff w C++ i jak widzć
różnica jest w okolicach 25% objętości.
Po dodaniu do CXXFLAGS -fno-implicittemplates niestety nie chciało to
przejść przez configure. Z configure.log:

configure:1335: checking whether the C++ compiler (g++ -O2 -mpentium -fno-rtti -fno-exceptions -fno-implicitte mplates -s) worksconfigure:1349:
g++ -o conftest -O2 -mpentium -fno-rtti-fno-exceptions -fno-implicittemplates  -s conftest.C 1>&5
cc1plus: Invalid option `-fno-implicittemplates'

?? nie wie co to -fno-implicittemplates czy ja coś nie tak robię ?

Tak czy inaczej używanie -fno-rtti -fno-exceptions wydaje się
obiecujące nawet jeżeli nia miałoby być używane globalnie tylko wybiórczo
per pakiet.