vi

Czw, 22 Kwi 1999, 12:59:04 CEST

On Thu, 22 Apr 1999, Artur Frysiak wrote:

> A dlaczego ma być coś od niego uzależnione ? Może ktoś nienawidzi vi i
> zainstaluje sobie statycznego joe/emacsa.
> IMHO nic nie powinno zależeć od vi.

Powód jest prosty, że o ile nie ustawisz zmiennej $EDITOR to wsio używa
/bin/vi. Sprawdzić nie sprawdzisz czy i co kto ma w $EDITOR ;>
Użależnienie pakietu zawierającego vi od czegoś innego powinno zapobiec
pomyłkowemu wycięciu tego jakże ważnego programu :_)

Nie no .. chodzi o pewną spójność w powiązaniach, a ta mówi, że kupa
innego softu potrzebuje /bin/vi (o ile nie ma się ustawionego $EDITOR co
jet nie do sprawdenia czyli apriori trzaby założyć że vi jest używany).

Z kilku reprezentantów z pokrewieństwem z $EDITOR można wymienić: quotaed,
cvs, visudo czy choćby mc. Zresztą nie należałoby doprowadzać do sytuacji
w której przy ewentualnym padzie systemu nie byłoby jakiegoś edytora w
/bin, a ten pewnikiem będzie /bin/vi. Emacs raczej tu się nie nada :)

Hmm .. ???