vi

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Czw, 22 Kwi 1999, 15:08:15 CEST

Tomasz K³oczko wrote:

> Powód jest prosty, ¿e o ile nie ustawisz zmiennej $EDITOR to wsio u¿ywa
> /bin/vi. Sprawdziæ nie sprawdzisz czy i co kto ma w $EDITOR ;>
> U¿ale¿nienie pakietu zawieraj±cego vi od czego¶ innego powinno zapobiec
> pomy³kowemu wyciêciu tego jak¿e wa¿nego programu :_)
>
> Nie no .. chodzi o pewn± spójno¶æ w powi±zaniach, a ta mówi, ¿e kupa
> innego softu potrzebuje /bin/vi (o ile nie ma siê ustawionego $EDITOR co
> jet nie do sprawdenia czyli apriori trzaby za³o¿yæ ¿e vi jest u¿ywany).
>
> Z kilku reprezentantów z pokrewieñstwem z $EDITOR mo¿na wymieniæ: quotaed,
> [...]

mc BEZCZELNIE domyslnie probuje wywolac emacs-a, jesli EDITOR lub VISUAL
nie zostaly
nastawione. Moim zdaniem jest to faktycznie chamstwo bo niezgodne z
jakimkolwiek
standardem poza widzi mi sie rms. A emacs NIE MA PRAWA zjawic sie na
jakimkolwiek komupterze na jakim pracuje. Osobiscie w robocie nie
spotkalem sie
jeszcze z kims kto by go stosowal. Nasze serwery sa przeznaczone do
serwowania a nie do Eat More memmory And Continue Swapping.

--Marcin