znowu rc-scripts (fwd)

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Czw, 22 Kwi 1999, 19:08:19 CEST

Bez sensu forwardowac swoje listy, ale jakoze nie dotarl to....

---------- Forwarded message ----------
Date: Wed, 21 Apr 1999 14:25:54 +0200 (EEST)
From: Grzegorz Stanislawski <stangrze w open.net.pl>
To: pld-list w pld.org.pl
Subject: Re: Re: znowu rc-scripts

On Tue, 20 Apr 1999, Jacek Konieczny wrote:

> Rozmowy było dużo, pamiętam to. Ale nic z tego nie wyszło.
Nic z tego nie wyszlo jeszcze do cvs'a. spokojnie.
idac twoim tokiem rozumowiania goscie od instalatora tez leza bykiem.

> Ja mam propozycje, które, jeśli nie będzie sprzeciwu, obrucę w czyn.
> Nie sądze, że trzeba zaczynać kolejnej bezowocnej dyskusji.
Wypraszam sobie, ostatnia nasza rozmowa byla bardzo owocna.

> Jeśli nie ma żadnego specjalnego sprzeciwu, niedługo powinny pojawić się
> pakiety zdatne do użytku, które będzie można ewentualnie poprawić.
> W tej chwili PLD nie ma wogóle sprawnych skryptów startowych.

Dlaczego tak sadzisz. I jesli to prawda dlaczego nie dales nam odrazu
znac? Byl przy okazji robienia wsponie z kloczkiem rpma z
rc-scriprts-0.0.{1-3} request o przetestowanie, czemu dopiero teaz to
zglaszasz?
I co w nich jest nie tak.

> W każdym razie, po przeczytaniu tamtych postów mam kilka nowych
> komentarzy:
>
> Adresy ipv6 już rozwiązałem IMHO tak jak należy (bez powtórzeń ADDR=) -
> jedna zmienna IP6ADDRS.

Musisz jeszcze popatrzyc od strony czlowieka ktory bedzie to wpisywal, czy
programu konfigurujacego. Powtarzajace sie ADDR= sa o wiele bardziej
przejrzyste, a ze skrypt sie troche pomeczy to nieszkodzi. Do tego sa
komputery.
Nie zagladalem ostatnio do cvs'a ale jesli juz tam cos porobiles to lepiej
zrob tego rollback. Beda takie same jaja jak przy okasji ksh.

> Nie widzę potrzeby konfigurowania tuneli w osobnych plikach. W końcu to
> tylko interfejs, tyle tylko że można mu dowolną nazwę podać.
> To tak jakbyśmy dodawali dodatkowy plik konfiguracyjny do interfejsu PPP
> (też ma swoje specjalistyczne opcje). No chyba, że oczymś zapomniałem.
Zapomniales to czego sluza tunele.
Zrobilismy to tak poniewaz:
a) upraszcza to strukture calosci. jest wyrazny podzial na warstwe 2 ktora
tunele de facto sa i warstwe 3 czyli interfejsy ip.
W pierwszej kolejnosci beda sie stawiac tunele a nastepnie interfejsy.
b) moga istniec tunele bez konfigurowania na nich adresu ip, sam locallink
addres ktory ustawia sie automatycznie jest wystarczajacy do ustawienia
lacza punkt-punkt oraz routingu pomiedzy maszynami statycznie czy przez bgp

> Routingiem na razie się nie zajmuję, jak reszta będzie działać to wtedy.

Nie zajmujesz sie rowniez rc-scriptsami jak na razie.
PLD to nie wolna amerykanka, kazdy ma swoj odcinek frontu i trzeba robic
tak zeby ci co na nim operuja nie byli zaskakiwani rajdami z innych stron.

Jesli chcesz sie tym zajac to dobrze by bylo sie dowiedziec/zapytac jak
ida sprawy i uzgodnic, a nie "zabieram sie za to." i cvs commit

> Pozdrowienia,
>          Jacek

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL