-fno-rtti -fno-exceptions -fno-implicit-templates

Śro, 28 Kwi 1999, 13:14:37 CEST

W test leży od pewnego czasu qt kompilowane z -fno-rtti -fno-exceptions.
Rozmiar libqt.so zmniejszył się przez to z ~1860K do ~1300K.

Mam prośbę o dostarczanie sysgnałów którym aplikacjom może to
przeszkadzać. Zdaje się, że padła nazwa koffice (?) - czy ktoś to
sprawdzał na w miarę świeżych wersjach ? Chodzi o to, że gdyby dało się
np. _całe_ KDE i okolice przekompilować z tymi opcjami lub ich podzbiorem
to kod wynikowy całości mógłby być na oko od 10 do 35 % mniejszy (tak ..
aż tak duże oszczędności to daje). Mówi się, że KDE jest pamięciożerne i
ociężałe .. mielibyśmy okazję przekonać się czy rzeczywiście musi być to
prawdą :_)

Także przy okazji powyższe opcje lub ich podzbiów prosiłbym żeby próbować
używać w przypadku programów w C++. Wczoraj zrobiłem gwp i użycie
-fno-rtti -fno-exceptions dało zmniejszenie kodu o ciut ponad 10%.
Gra jest warta świeczki i wydaje mi się, że warto sprawdzić
wszystkie możliwe przypadki _empirycznie_ (jednak) robiąć listę tych
pakietów w których nie można używać powyższych opcji (szacuję, że takich
które potrzebują wyjątków może być mniej niż 10% lub nawet jeszcze mniej).