Kilka rzeczy ...

Czw, 29 Kwi 1999, 18:10:51 CEST

Pierwsze zagadnienie to:

pppd i suid root
================

Odświerże nieco dyskusję na ten temat. Obecnie wczoraj zmodyfikowany przez
piusa pakiet nie ma suida na pppd. To jest stan obecny. Z tego co mi się
przypomina to rozwiązania były dwa:

- zgodzenie się na suid root na pppd,

- brak suid root na pppd ale jednocześnie wprowadzeniejakiś narzędzi które
  umożliwiłby sprawnie robienie PPP serwera. Kandydatem byłby tu raczej
  Radius.

Osobiście jestem za drugim rozwiązaniem. Osobiscie na radiusie znam się
mniej niz kiepsko ale z tego co pamiętam są wsród nas osoby mjące
doświadczenie z tymi narzedziami. Możnaby się IMHO spróbwać skupiś nad tym
żeby zrobić poprawny i pełny support do radiusa. Jezlei potrzebne by było
napisanie jakiegoś małego narządka to chętnie sam pomogą.

Kolejna sprawa to:

grep 2.3
========

Wczoraj przed przed wyjście zaplikowałem sobie tą wersję i zapuściłem na
odchodnym kompilowanie nowego WM-a z poprawkami zaczerpniętymi z RH 6.0.
Pakiet się nie zbudował, bo nie powstały shared liby. Jakiś czas temu były
podonbne objawy przy przejściu na grepa 2.2c. Zmieniło się nieco działanie
egrepa.
W związku z powyższym grep 2.3 nie welezie z test dpótu dpóki nie
znajdziemy sposobu na obchodzenie tego objawu.
Co ciekawsze 2.3 jest w RH 6.0 i tam nie znalazłem jak na razie poprawek
pod tym kontem. Czyżby był tam już pierwszy poważny bład ?

/etc/rc.d/rc.media i rc-scripts
===============================

Wczoraj będąc już nieco zmęczonym dodałem trochę nie za bardzo przemyślaną
rzecz do rc.scripts. Otóz coś mi się ubzdurało, że do poprawnego
operowania na /dev/hd? pod które w danym systemie są podpięte CD trzebmieć
prawa odczytu i zacząłem kombinować z tym jak to zmienić w trakcie startu
systemu. Znalazłem sposób na coś takiego. Otóz pliki /proc/ide/hd?/media
zawirają bąć "disk" bąć "cdrom" (nie wiem jeszcze co będzie jak to będzie
nagrywarka) i zrobiłem taką korektę uprawnień na /dev/hd?.

Oczywiście powyższe jest nie poprawne i uświadomiłem to sobie jak już
dzisiaj ciut odpocząłem :>

Niemniej czasem z takich błedów można ciekawe rzeczy IMHO wyciągnąć. W
momencie kiedy wiedziałem, ze to co zrobiłem było kompletnie nie poprawne
zdałem sobie sprawę z tego, że w powyśzym tkwią inne dotąd nie
wykorzystywane możliwości. Pierwsza z nich to jest automatyczne ustawianie
ptrzy starcie linka /dev/cdrom. Druga możliwość jest o wiekle bardziej
ryzykowna, ale IMHO możnaby na pdstawiezawartości etykiet i
dodatkowego pliku (powiedzmy /etc/fstab.label) próbować automatycznie
tworzyć przy starcie /etc/fstab. Oczywiście kozystanie z takich możliwości
nie byłoby obligatoryjne. W swojej wczorajszej poprawce do
/etc/rc.d/rc.media zrobiłem dodatkowo możliwość wyłączenia korzystanai z
tego "rozszerzenia" do rc.media dodając w /etc/syconfig/system:

-----------
###########
# $DO_AUTO_SETUP_MEDIA - if "yes" perform automated setting up permission on
#                       /dev/hd? devices (664 on cdrom, 660 on disk) and
#                       prepare /etc/fstab for allow mount/umout for all
#                       normal users

DO_AUTO_SETUP_MEDIA=yes

Myślę, że to możnaby rozwinąć do czegoś co umożłiwiłoby posłuiwanie się
dyskami cześto przenoszonymi w sposób cywilizowany o czym już tu traz
dyskutowaliśmy.

To mniej na razie więce tyle :-)