podfuk

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Nie, 4 Kwi 1999, 22:58:20 CEST

lynx STL_doc.tar.gz#utargz/STL_doc/index.html

grep ISO /#ftp:qrczak:hasło w qrnik/~/instal/zainstalowane/glibc-\
2.1-2d.src.rpm#rpm/glibc-2.0.112.tar.gz#utargz/glibc-2.0.112/iconv/*.c

gzip /etc/termcap
ln -s termcap.gz#ugz /etc/termcap

Tak, to naprawdę działa! Dla mnie bomba. Podobny efekt daje mc, ale lynxem
po odsyłaczach wewnątrz archiwum penetrowanego przez mc nie poskaczemy.

http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/podfuk/podfuk.html

Tyle że żeby podfuk nadawał się dla ludzi, trzeba przezwyciężyć parę
problemów:

1. Żeby to tak ładnie wyglądało, potrzebna jest dwukilobajtowa łatka
   na jądro. Inaczej trzeba pisać `lynx /overlay/home/users/qrczak\
/bibljoteka/programowanie/STL_doc.tar.gz#utargz/STL_doc/index.html'.
   Hipotetyczny podfuk-2.3-1.src.rpm sam nie skompiluje jądra...
   Łatka nie ma skutków ubocznych, o ile nie ma katalogu /overlay.
   Instalować łatkę w dokumentacji(?) do samodzielnego zaaplikowania?

2. Trzeba kazać mc kompilować i instalować libvfs.so oraz instalować vfs.h
   (będzie podpakiet mc-devel).

3. W wersji mc-4.5.12 trzeba poprawić drobne błędy (żeby libvfs się
   kompilował), takoż w podfukowej łatce oraz w samym podfuku. Te problemy
   w zasadzie u siebie przezwyciężyłem.

4. W jądro trzeba mieć wkompilowaną obsługę fajlsystemu coda. Nie wiedzieć
   czemu mnie coś nie działało; zainstalowałem codowskie narzędzia -
   zaczęło działać; odinstalowałem ręcznie (`make uninstall' brak) chyba
   wszystkie codowskie narzędzia, bo są niepotrzebne (podfuk emuluje cache
   managera cody), czyli wróciłem do poprzedniego stanu, i wciąż działa.
   Tak więc nie wiem, jak to zrobić w powtarzalny sposób na czystym
   systemie.

Jeszcze jeden powód, dla którego jeszcze nie zrobiłem podfuk-rpma
i poprawek mc: w CVS jest mc-4.5.28, który wymaga glib = 1.2.1,
ORBit = 0.4.2 itd., razem wielkie mnóstwo sporych pakietów, które
wszystkie mam w starszych wersjach. Czy obecne CVSowe (albo może lepiej
PLD-stable/*.src.rpm?) wersje tego wszystkiego są spójne i dają się
skompilować? Trochę nie chce mi się tego wszystkiego ściągać...

Aha, kod źródłowy podfuka zajmuje 300 linii :-)  On jest tylko interfejsem
pomiędzy libvfs a codą.

To jest bardzo młoda wersja i ma jeszcze braki.

To się nadaje raczej wyłącznie na maszynki z samymi zaufanymi juzerami.
mc-owe moduły vfs czasem można ogłupić i może dać się podłożyć konia
trojańskiego komukolwiek zaglądającego do katalogu (przez symlinka).

Jeśli ktoś chce się tym pobawić, mogę przesłać dokładniejsze instrukcje
i poprawki, żeby nie wyważać dwa razy tych samych drzwi.

--
 __("<    Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://kki.net.pl/qrczak/