tłumaczenia

Wto, 27 Kwi 1999, 21:58:04 CEST

Zajrzałem sobie dzisiaj przez przypadek do:
ftp://ftp.icm.edu.pl/pub/Linux/redhat/code/i18n/specspo/dist-5.2/

Gdzie w formacie plików po leżą tłumaczenia do sporej ilości pakietów.
Są tam tłumaczenia na: cs, da, de, fi, fr, it, no, ru, tr.
W samym rawhide od niedawna leży sobie także pakiet specpo.
Nadal nie mogę wykumać jak tego używać i dlaczego jest to ładowane do
plików pot. Szukałem czy przypadkiem rpm potrafi to jakoś wykorzystać i
nie znalazłem nic na ten temat. czy komuś udało się wykumać po co to jest
robione w taki a nie inny sposób ?