QMail - co włączyć?

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pią, 30 Kwi 1999, 15:36:52 CEST

[piątek, 30 kwiecień 1999], WroBELL napisał(a):

>   3. Podczas instalacji rpm-a, instalujący pakiet powinien otrzymać
>      pytanie, który użytkownik powinien dostawać pocztę dochodzącą do
>      root-a, mailer-daemon-a i postmaster-a. Nie powinien w każdym bądź
>      razie być to root jak myślę.
>      No właśnie JTZ? W specu-u w sekcji %post mam:
> -------------------------------
>       echo Enter user, who should receive mail for root, mailer-daemon and postmaster:
>       read MALIAS
>       for i in root mailer-daemon postmaster
>       do
>         echo $MALIAS > $RPM_BUILD_ROOT/etc/qmail/alias/.qmail-$i
> [...]

I robi bardzo słusznie. IMHO instalacja pakeitów powinna być
_nie_inrterakcyjna. Jeśli byś zrobił tak jak proponujesz, to
napisanie instalatora z sensownym interfejsem było by niemożliwe.
Natomiast pisać na stdout/stderr możesz soie do woli. W instalatorze te
wszystkie komunikaty pójdą do pliku.
Może więc wystarczy komunikat, że użytkownik powinien zrobić "to i to".

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl