Diskless, rc-scripts, nfs

Nie, 8 Sie 1999, 22:50:41 CEST

On Fri, 6 Aug 1999, Bartosz Waszak wrote:

> Co sądzicie o tym    aby  przygotować pakiet rpm, który zawierałby rc-scripty
> potrzebne    dla  stacji bezdyskowej  (X  terminala)   i  szukał  podstawoych
> programów  niezbednych   do startu  (/sbin,   /bin), a reszte   ustawiał   do
> podmontowania z servera.  Widziałem coś  podobnego w debianie (pakiet  nazywa
> sie chyba nfsroot)

Czy chodzi Ci o boot img ładowany np. po tftp w którym jest taki mini
system oparty o pakiety jakie mamy gotowy do tego żeby móc wystartować X
terminal ?
Tak czy inaczej w tej chwili podstawowe rzeczy potrzebne dla rc-scripts
chyba już wszystkie są w /bin, /sbin .. znaczy się powino to wystarczyć do
tego żeby po NFS podmontować resztę (/usr) i wystartować X serwer.

Jeżeli rzeczywiście o to chodzi to co najwyżej możnaby zrobić prosty
skrypt który w loopback dev zainstalowałby kilka pakietów i dołożył
potrzebne pliki konfiguracyjne (konf interfejsu sieciowego po BOOTP/DHCP i
ustawienie konf Xów na query na odpowiedni serwe) i zgrał taki img do
pliku. Dalsza część to mogłoby być odpowiednie przycięcie zasobów
przychodzących z pakietem kernela do minimalnego podzbioru potrzebnego do
popranej pracy X stacji z konkretnymi zasobamni sprzętowymi (np. konkretna
karta sieciowa) co mogłoby być zbędne w monecie kiedy skryptowi podawałoby
się opcjonalnie plik kernela skompilowanego bez obsługi modułów z
wkompilowanymi odpowiednimi driverami.