=?utf8?Q?rc-scripts_s=B1_do_dupy?=

Śro, 4 Sie 1999, 22:27:39 CEST

On Wed, 4 Aug 1999, Jan Rekorajski wrote:

> Echh, bida z nędzą, fajerwerki, bajerki, tylko że to wszystko nie
> działa jak trzeba.
>
> 1) Nie są tworzone linki w /etc/rc.d/rc*.d/ przez co nie startuje:
> 	- network
> 	- halt
> 	- reboot
> 	- random
> 	- rc.local
> 2) w /etc/rc.d/init.d/network był błąd (poprawiłem w CVS) przez
>    który sieć nie miała prawa wstać...
> 3) jak zmieniacie net-tools na iproute2 to PISZCIE WIELKIMI WOŁAMI
>    CO TRZEBA DODATKOWO WKOMPILOWAĆ W KERNEL! (netlink socket)
> [...]

Jest jeszcze jedne błąd ale to już sam poprawię. Otóż przy podnoszeniu
eth# nie są wykonywane ifup-routes eth# co powoduje tyle, że nie jest
ustawiany routing statyczny dla interfejsów .. np. "ip route add
255.255.255.255 dev eth#" co jest potrzebne dla tych co mają na maszynkach
serwer dhcp (np. ja mam). W sumie w %post pakietu dhcp możnaby też dodać
komunikat o tym żeby dostawić "eth# 255.255.255.255" do
/etc/sysconfig/static-routes lub wręcz automatycznie dokładać coś takiego
o ile jest tylko jeden interfejs zewnętrzny i usuwać w w %postun wszystkie
tego typu wpisy (chyba nie będzie tu jakiegoś nadużycia ?).

Tak czy inaczej to co jest zrobione to i tak duży kawałek roboty i działa
już poprawnie w chyba większości przypadków i wymaga tylko nadal dalszego
testowania w większej ilości ptrzypadków.

Zastanawiam się czy na nie wkompilowanie netlink socket nie możnaby w
jakiś sposób reagować z rc-scripts (bezpośrednio) wypisując jakiś stosowny
komunikat (powinno się chyba jakoś dać rozróżnić na podstawie zawartości
/proc czy jest to wkompilowane czy nie).