Kde aplikacje się nie linkują

Nie, 5 Gru 1999, 21:43:01 CET

On Sun, 5 Dec 1999, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> np. rpm -bb kcmclock.spec: kilka pierwszych komunikatów:
>
> c++ main.o dtime.o tzone.o -o kcmclock -s -L/usr/X11R6/lib -lkdecore
> -lkdeui -lqt -lXext -lX11
> main.o: In function `KcmclockApplication type_info function':
> main.o(.text+0x3e7): undefined reference to `KControlApplication type_info
> function'
> main.o(.text+0x3ec): undefined reference to `KControlApplication type_info
> node'
> main.o: In function `QArrayT<char> type_info function':
> main.o(.gnu.linkonce.t.__tft7QArrayT1Zc+0x13): undefined reference to
> [...]

Jest za to odpowiedzialna linijka:

CXXFLAGS="$RPM_OPT_FLAGS -Wall -fno-rtti -DNO_DEBUG"
                               ^^^^^^^^^

w kdelibs.spec. rtti będzie musiało być włączone kompletnie na poziomie
bibliotek (chyba wszystkich .. ewentualnie mozńa to próbować metodą
Macajewa co sie da pozmniejszać). Na poziomie programów przypomnę, że o
ile źródłą programu to wytrzymają to można dodawać do CXXFLAGS kombinacje
-fno-rtti -fno-exceptions -fno-implicit-templates.

Pytanie w takim razie do Wojtka. Czy używałeś szerzej kdelibs
kompilowanego z -fno-rtti i czy nie natknąłeś się wcześniej na pwyższe ?
Ja aplikacji KDE nie używam jak na razie więc nie wiem jak jest dokładnie
ale IMHO powinno to już przy pierwszych kilku aplikacjach przeszkodzić.

Poprawionego speca do kdelibs zaraz puszcze na buildery.

Tak wogóle to przydałoby się, żeby się wziąć także i za stuffy KDE.
Zrobiłem jakiś cas temu kdelibs jako template i wydaje mi się, że to co
tam jest po jakiś jeszcze przeróbkach możnaby warte jest rozpropagowania
na reszte pakietów KDE. Wojtek nie zgłaszał jakiś zastrzeżeń do tego
pakietu więc chyba jest on w miarę dobry. Jeżeli nie to wartoby o
tym pogadać po to żeby było wiadomo co jeszcze jest do dopracowania w tym
temacie.