filesystem i rpm

Śro, 15 Gru 1999, 22:31:09 CET

On Mon, 13 Dec 1999, Grzegorz Stanislawski wrote:

> W sumie duperela, ale filesystem-*.noarch.rpm PreReq /bin/sh
> niewiadomo po co.
> wiaza sie z tym lekkie komplikacjie o tym za chwile.
>
> druga sprawa: rpm.
> IMHO niecelowe jest rpm --initdb w %post rpm.speca
> chyba nalezalo by to obstawic jakims warunkiem, sprawdzajacym czy rpmdb
> jest.
>
> a teraz komplikacje jakie wynikaja z obu faktow.
> Natknalem sie na to przy przemyslaniu watku o instalowaniu PLD jaki sie
> toczy obok.
> Zalozmy ze mamy dzialajacy system, albo odpowiednia dyskietke.
> [...]

Tu sie zgodzę, że jest to niebezpieczne i trzebaby chyba dodać

if [ -f /var/state/rpm/packages.rpm ]

choć właśnie pojawiła mi się wątpliwość jak to się zachowa z
--root=</ścieżka> i czy jest w takim razie w środowisku skryptu rpma
dostępnan zawartość --root bo jeżeli nie to będzie tzreba to wykonywać
przez chroot. Jeżeli jest taka zmienna to nastepna konsekwencja i to o
dość duże, że wszystkie ścieżki i pliki w skryptach %{pre,post}{,un}
powinny uwzględniać to że może ktoś instalwoać pakiet z --root i że
powinny używać na początku tych ścieżek czy nazw plików tą dodatkową
zmienną.

Co do zależnosci filesystem od /bin/sh to uniknąć się tego nie da gdyż
filesystem zawiera %pre, %post.

Jeszcze jeden szczegół. A mianowicie po usunieciu uzywaniu basha w jednym
ze skryptów rpm-a lista minimalna pakietów skraci się o jeden pakiet (o
basha właśnie).