gawkizmom - NIE! ;-)

Sob, 18 Gru 1999, 10:02:11 CET

On Fri, 17 Dec 1999, Michał Kuratczyk wrote:

> Myślę, że tak samo jak usuwamy bashizmy, to powinniśmy usuwać gawkizmy. Kilka
> pakietów wymaga gawk'a chociaż pewnie awk w zupełności by im wystarczył,
> a jeśli nie to dobrze by było je przerobić. Najsensowniej będzie chyba
> zastąpić w specach "gawk" przez "/bin/awk".
>
> Osobiście jako /bin/awk używam mawk'a i proponuję, żeby taka była domyślna
> konfiguracja PLD. Niewątpliwe zalety mawk'a:
>
> 1) Rozmiar
> ~ % rpm -q --qf '%{NAME} = %{SIZE}\n' mawk gawk
> mawk = 144316
> gawk = 2277211
> Różnica ponad 2MB...

Moze tak jest w przypadku RH :-). U nas już wygląda to zupełnie
inaczej i pakiet z gawkiem jest tak ca cztery razy jednak mniejszy :)
Różnica w rozmiarze binarki jest tylko półtorej raza.

$ ls /bin/gawk  /usr/bin/mawk -l
-rwxr-xr-x    2 root     root       151156 sie 19 00:24 /bin/gawk
-rwxr-xr-x    1 root     root        95316 lip 23 11:18 /usr/bin/mawk

$ rpm -q gawk mawk --qf "%{NAME}\t%{SIZE}\n"
gawk    596670
mawk    134681

W przypadku gawka ponad 200KB zajmuje info do niego. Kawałek jeszcze
zajmują inne kawałki dikumnentacji.

> 2) Szybkość
> Z moich (prostych) testów wynika, że jakieś 10-20%, ale jeśli dobrze pamiętam
> dane podane na stronie domowej mawk'a to potrafi on być szybszy nawet
> kilkukrotnie.

W przypadku mawka zdaje się, że były jakieś kłopoty z automake albo
autoconf (w jednym z nich jest patch wyłączający poszukiwanie mawka).
Nie wiem o co tam dokładnie chodziło ale jeżeli rzeczywiście dałoby się to
zastąpić o nie widze przeszkud żeby link /bin/awk mógł wskazywać na mawka.
W Debianie zdaje się, ze mieli jeszcze jakiegoś innego awka.

> BTW Widział ktoś jakąś konkurencję dla GNU sed'a?

awk ;-)