Re: DevFS, MTA kolejna odsłona -> trzebaby ustalić policy dla MTA

Sob, 18 Gru 1999, 09:47:22 CET

On Wed, 15 Dec 1999, Bartosz Waszak wrote:

> [...]
> oznaczać /dev/pts/1 itp) i co z pam_mail.so  dlaczego  podczas   startu,  nie
> informuje o poczcie (PAM  0.71), musiałby sprawdzać  czy jest ~/Mail/Mailbox,
> ~/Mailbox,  /var/mail, itp i co odnosnie zastosowania   modulu pam_env.so  do
> tego i ustalenie     gdzie  ma być  poczta dla danej grupy.  (Przydałoby  się
> procmaila,  albo    inne  cudo uPAMowić,  aby można było  przydzielić grupie:
> students   ze mają mieć w /var/mail,    a  users   ~/Mailbox),   jest program
> ,,maildrop'' czym    sie rozni  może   by się  nadawał      na   podstawowego

Obecnie z pam_env i pam_mail jest z lekka nie tak jak być powinno. Znaczy
się zanim jest yżywane pam_env już jest używane pam_mail.

[..]
> Trzeba  przyrządzi  policy  odnosnie    tego wszystkiego    gdyż     MTA,  są
> nieupożadkowane. Następnie przystosować   aby podstawowo dostarczały pocztę w
> ostateczności  do wybranego miejsca  (patrz  lista  ;)), a najpierw próbowały
> użyć uPAMowionego procmaila.

Kolejna sprawa to sposób modyfikowania przez pakiety MTA informacji o
położeniu poczty użytkowanka. O ile pam_env działą poprawnie (Artur
wczoraj mówił, że nie działa to do końca poprawnie) to w %post powinny
modyfikować /etc/security/pam_env.conf.

> Kloczek   jakiś czas temu  rozmawiał ze mną odnośnie mniej   więcej   takiego
> układu,  prosze  o sugestie,  jak nie ma zastrzeżeń,    mniej   więcej  co tu
> spłodziłem  jest wrzucam   do PLD-doc/MTA-policy.txt    (SGML - się  niedługo
> naucze ;)))

Co do takich wpisów to zamiast tworzyć kolejny dokument wolnostojący
lepiej już będzie na przyszłość wstawiać to do PLD-doc/docdevel.