automake i 777

Sob, 18 Gru 1999, 17:35:27 CET

Tak sobie właśnie próbuję zbudować nowe rc-scripts i chciałby się
powiedzieć "niech mnie ktoś uszczypnie !!", bo:

kloczek w cenzor rc-scripts$ make dist
rm -rf rc-scripts-0.1.3
mkdir rc-scripts-0.1.3
chmod 777 rc-scripts-0.1.3
      ^^^

patrzę ja dalej co sie z tym dzieje i okazuje się, że katalogi z 777
wpadają do dystrybucyjnego tara. Wziołem sobie kilka tarów gemnerowanych z
automake i co ja widze, że i tam wszystkie katalogi maja 777. jak ktoś
chce sie przekonać to moze wziać cokolwiek do łapy żeby stwierdszić że
jest podobnie.
Śledze ja sobie to dalej i okazuje się, że to 777 jest już w samym
skrypcie automake.in w źródłach automake.

Albo ja śnię (i prosiłbym o jakieś uargumentowane uszczypnięcie dlaczego
tu nie stoi 755) albo to jest mały "security problem".

Sprawdziłem w źródłach debianowych i tam też tego nie poprawiają. Why ?
Czyżby to czemuś jednak służyło ?

Wytłumaczenia są tylko dwa. Pierwsze jestem niedouczony i ktoś miłosierny
powinien mnie uświadomić mówiąc, że to jednak czemuś służy albo drugie
wytłumaczenie, że jednak powinno być to zmienione na 755, bo jest to
nieprawidłowe. Poobserwowałem sobie tara i okazuje się, że to narządko
rozpakowuje takie katalogi już zgodnie z bierzącą umaską (tak jest w
przypadku gnu tara ale ciekawe jak zachowaja sie inne tary ?) ale i tak
kwestią otwartą pozostaje to, że takie katalogu są tworzone przy "make
dist" i przez jakiś czas są dostępne do zapisu dla każdego (dopóty dopóki
nie zostaną spakowane).