rc-inetd - postulaty

Sob, 18 Gru 1999, 20:41:59 CET

On Sat, 18 Dec 1999, Bartek Szady wrote:

> Cześć
>
> W obecnej wersji rc-inetd, do ponownego odczytania konfiguracji
> inetdaemona, jest używane polecenie '/etc/rc.d/init.d/rc-inetd restart',
> które zabija inetdaemon, generuje konfiguracje i ponownie uruchamia
> inetdaemon. Niektóre inetdaemony można poinformować o konieczności
> ponownego odczytania konfiguracji ( np inetd za pomocą SIGHUP ).
>
> Proponuję dodać do skryptu 'rc-inetd' parametr 'reread', który spowoduje
> wygenerowanie nowej konfiguracji a następnie zmusi inetdaemon do jej
> [...]

OK tylko nie "reread" tylko "reload" bo tak się już przyjeło w skryptach
Debiana, RH i także w naszych prawie wszystkie obsługują reload (często
inicjalnie wstawione zostało jako to to samo co restart). czyli i rc-inetd
też powinien mieć reload.

Zdajesz sobie zapewne sprawę, żezmiana w zasadzie będzie rozsiana po
wszystkich pakietach które uzywają rc-inetd. Po zmianie w specu od razu
podbijaj rewizje poszczególnych pakietów żebuy mozna było je za kawałek od
razu puścić na automaty.

Czyli także w rc-inetd jeszcze trzeba dodać zmiane do tego żeby obsługiwał
on reload. Po tym zmiana wersji juz na nową 0.8, a nie rewizji także każdy
pakiet który będzie już używał nowego rc-inetd z możliwością użycia reload
powinien wymagać rc-inetd >= 0.8 (i to powinno się pojawić w Requires
konkretnych pakietów). Jeżeli powyższe będzie spełnione to zmiana jaką
zaplanowałeś wejdzie bezpiecznie.