Szybko¶æ ksh i basha

Marcin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Sob, 27 Lut 1999, 19:33:25 CET

No ja mam nieco bardziej wyra¼ne wyniki...

dla egcs-a
 ksh: 43.13s user 20.11s system
bash: 46.00s user 26.28s system

dla lesstif-a 0.87.9:

 ksh 177.01s real 124.82s user 24.98s system
bash 197.11s real 129.52s user 35.46s system

Najprawdopodobniej "odczuwalne" róznice w prêdko¶ci dzia³ania otoczek
by³y wynikiem mej pamiêci czasów, gdy mai³em tylk 24MB RAM i
czterokrotnie
wolniejszego (Conner) twardziela (patrz warto¶æ system), gdzi ró¿nica w
"spo¿yciu" pamiêci okazuje siê byæ o wiele bardziej istotna.
Z reszt± po bli¿szym przyj¿eniu siê to configure, gdy ma do¶æ pamiêci
aby nie
swapowaæ otoczki, jest przede wszystkim determinowany czasem wywo³ania
kompilatora oraz pozosta³ych programików pomocniczych, które generuje.

Natomiast za¿ucaj±c testsuite dla shella pochodz±com ze sourceów pdksh,
czyli
do¶æ spor± islo¶æ bardzo zró¿nicowanych scryptów shellowych, to
otrzymujê
wyra¿ny wynik:

 ksh:  6.86s real 2.17s user 2.35s system
bash: 10.61s real 2.64s user 3.97s system

a to to ju¿ raczej przemawia samo za siebie :-).
Jak bêdê mia³ czas to zrobiê pomiar z BYTE bechem, który jest w du¿ym
stopniu
powi±zany z shell-em

Ale to tylko tak gwoli dok³adno¶ci...

--Marcin