PLD stable -- PILNE !

Wojtek Slusarczyk wojtek w mailbox.tuniv.szczecin.pl
Pon, 1 Lut 1999, 19:47:29 CET

On Mon, 1 Feb 1999, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Uoj. Mógłbym prosić o krótki instruktaż ewentualnego przyszłego przejścia
> z glibc-2.0.7 na 2.1?
>
> Jak rozumiem, to jest dalej lib{c,m}.so.6, libdb.so.2 itd.?

Tak, so-linki sa *.so.6 i *.so.2 (dla kompatybilnosci ze starym db)
normalnie jest *.so.3 dla libdb ..

> Co trzeba ewentualnie przekompilować? Mam nadzieję, że większość
> (wszystko?) pójdzie bez niczego po podmianie...

Powinno pojsc i bez rekompilacji calosci (wczesniej byly problemy)
ale bedzie mase SIGSEGV ... szczegolie na (n)groff..

> Bazy produkowane przez libdb przestają być kompatybilne i nie ma
> konwertera, tak?

Na rawhide maja taka proteze co sie nazywa rpm-2.90 po wykonaniu
nalezy po upgrade wykonac rpm --rebuilddb (podobniez daje to efekty na tym
rpmie ..) Tzn glibc instalujesz potem rpm --rebuild rpm-2.90 i po
instalacji tej 2.90 nalezy wykonac rpm --rebuilddb (dokladniej trzeba w
dok. poczytac ...) Czy to dziala nie wiem -- My robilismy to tak

mv /var/lib/rpm /var/lib/rpm.old; install -d /var/lib/rpm; rpm --initdb
cp /var/lib/rpm.old/packages.rpm /var/lib/rpm; rpm --rebuilddb

i na 95% masz chodzaca baze ...

> [qrczak ~]$ rpm -q --whatrequires libdb.so.2
> apache-1.2.6-4 (rpm --rebuild apache-1.3.4-* )

> sendmail-8.8.7-17 (rpm --rebuild sendmail-*)
> glint-2.6-2 (rpm --rebuild, bo baza w nowym formacie jest)
> inn-1.7.2-7 (rpm --rebuild inn-2.2-*)
> xemacs-20.4-3 (powinien dzialac)
> xemacs-extras-20.4-3 (powinien dzialac)
> perl-5.005_02-1 (do przebudowy ...)

> gnome-core-0.30-1
> gnome-media-0.30-1
> gnome-admin-0.30-1
> gnome-utils-0.30-1

Nie wiem -- nie testowany gnome ..

> rpm-2.5.5-1
mowilismy juz o nim ..

> gmc-4.5.1-1
nie wiem ...

> gnome-libs-0.30.1-1
> gnome-games-0.30-1

groff, man, mc do przebudowy -- binutils-2.9.1.0.19a musi byc w systemie..

> Czego trzeba mieć nowe wersje? O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Te wszystkie programy ktore sa wymagane dla kerneli 2.2.x + najnowszy
gettext...

> Przejście libc5 -> glibc jakoś się udało stopniowo, praktycznie na żywca
> (największa zabawa była z ncurses). Z jądrem 2.2 poszło wyjątkowo gładko.
> Ciekawe, jak pójdzie z nowym glibcem :-)

No tylko wypada zyczyc powodzenia ... Moze jak masz jakas luzna parycje to
mozesz sobie sprobowac instalatorem zanstalowac na tej partycji PLD-devel
i przenosic potem stopniowo na glowna partycje ..

> Byłbym zapomniał: w czym nowy glibc jest lepszy od starego (oprócz tego,
> że wszyscy jesteśmy na niego prędzej czy później skazani)?

Jest troche rzeczy ... glownie ipv6 potem sa ptsy, (robiony calkowicie pod
specyfikacje unix98, wiec troche nowych funkcji itp ..) Trzeba poczytac
dokladnie dokumentacje.

> Są może jakieś prognozy, kiedy TO ("stabilny" glibc-2.1) nastąpi?

Nie wiem mam w tej chwili 2.0.112 na warsztacie i szukam crypta nowego dla
nich poza tym zdaje sie ze juz dorobili wsparcie dla preferencju
solarisa i Digital-Unixa (nowa o preferencjach PS_PERSONALITY + kilku
programow ze specyfikacji sus-v2 ..)

Sam bym chcial wiedziec dokladnie zreszta puszcze info na liste jak
przebuduje nowego gliba ...

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin