PLD stable -- PILNE !

Wto, 2 Lut 1999, 15:55:01 CET

On Tue, 2 Feb 1999, Jacek Konieczny wrote:

> Tak, tylko że wiele ludzi potrzebuje już jądra 2.2.x (framebuffer, różne
> egzotycne drivery). I na Stable nie ma jak tego postawić.
> A przecież Devel ma wszystkie potrzebne pkaiety, tylko że
> przekompilowane na nowszym glibcu.
> A nie zawsze wygodnie jest ściągać źródła, szczególnie gdy trzeba
> uaktualnić kilkanaście pakietów.

Tak czy inaczej (owszem masz rację) 2.0.x zapewne najdłużej będzie się
trzymać na różnych serwerach dostępowych. Tu poprostu będzie obowiązywać
zasada, że co działa nie należy ruszać .. bo działa, a o ile zmiana będzie
mniejsza niż generalny upgrade to takich aktualizacji do 2.0.x bedą
jeszcze nadal potrzebne. Cieżko powiedzieć w jakim momencie 2.0.x zniknie
ale tak czy inaczej poprostu wyjdzie to w praniu, a generalne ignorownie
istnienia 2.0.x jest raczej mało rozsądne (teraz i w najbliższym czasie).

[..]
> Gdybym miał większy dysk i coś szybszego/tańszego od modemu robiłbym KDE
> na bierząco. A tak to czekam na wersję ostateczną.

Jacek. Po kawałku nawet. Dogadać się w kilku. Rozłożyć sobie robótkę. Nie
wszyscy musimy wszystko robić. Ja ostatnio zrzucam do CVS nawet rzeczy
niedokończone, a które miałem chęć jakoś częściowo poprawić, zawsze
następna iteracja dopracowywania zasobu będzie już krótsza, a praca nie
pójdzie na marne. Można w tej chwili przyjąć na 100%, że każdy oniekt w
SOURCES i SPECS o ile nie ma etykiet STABLE/DEVEL ma coś do poprawienia i
do momentu postawienia takiej etykiety nawet częwściowe poprawki jak
najbardziej powinny też wlatywać i to nawet gdyby powodowały, że pakiet
chwilowo będzie bedzie nie do użycia (zawsze można pobrać z CVS jednym
ruchem starszą rewizję, która jakoś się budowała).

Co do samego KDE i rzeczy wokół (w sumie będzie tego zapewne z 200
pakietów src lub coś w okolicach), to tak czy inaczej tegu stuffu jest za
dużo na jedną osobę. No jakby nie patrzeć trzeba tu co najminiej grupki
ludzi chcących wspólnie współdziałać nad rozwijaniem i aktualizacją całej
tej działki. To samo za jakiś czas czeka stuff GNOME. TAk samo bedzie
zapewne z CPAN z perlowymi rzeczami (w sumie ponad 400 pakietów).

Jeszcze jedno (tak ogólnie). W tej chwili speców już jest ponad 300.
Staram się w tej chwili na bierząco śledzić te zmiany i czy to na bierząco
coś dodawać czy już na priv osobom wprowadzającym poprawki przekazywać
jakieś IMHO istotne sugestie. Tak czy inaczej może się okazać, e przegapię
(czy też Wojtek) moment kiedy dany materiał w zasadzie powiniena nastąpić
pierwsza próba ostatecznego wypuszczenia pakietu. I tu prośba coby osoby
którym wydaje się, że opracowany włąśnie zasób w zasadzie do takiego
wypuszczenia po za CVS jest już gotowy żeby puściły krótką emalię do mnie
i do Wojtka.