nowe rc.scripts

Marek Obuchowicz elephant w shadow.eu.org
Wto, 2 Lut 1999, 22:15:42 CET

Hej!
Właśnie podesłałem Wojtkowi nowe rc-scripts.
Teraz przy uruchamianiu systemu zamiast:
Starting System Loggers... syslogd klogd
Starting INET services: done
itp
pojawia się kolorkowe:
Starting main logger.........................[ DONE ]
Starting kernel logger.......................[ FAIL ]
klogd: błąd 1234 ;)
Starting INET services.......................[ BUSY ]
itp
zmiany:
w /etc/rc.d/init.d/functions procedurki:
show - pokazuje parametry i uzupełnia do 45 znaków kropkami
busy - wyświetla [ BUSY ] (kolorowe)
ok - wyświetla kolorowe [ DONE ]
fail - wyświetla kolorowe [ FAIL ]
died - wyświetla kolorowe [ DIED ]
deltext - kasyje ostatnie 8 znaków

całóśvć się bardzo ładnie prezentuje.
Instrukcja:
1. Tylko do użytku wewnętrznego
2. Przed użyciem wstrząsnąć ... oops to chyba nie to...

1. Dla prostych demonów (jak atd, crond):
case "$1" in
  start)
        show Starting atd
        daemon atd
        touch /var/lock/subsys/atd
        ;;
  stop)
        show Stopping atd
        killproc atd
        rm -f /var/lock/subsys/atd
        ;;
2. Jeżeli jest startowane kilka rzeczy:
  start)
        show Starting main logger
        daemon syslogd
        show Starting kernel logger
        daemon klogd
        touch /var/lock/subsys/syslog
        ;;
  stop)
        show Stopping main logger
        killproc syslogd
        show Stopping kernel logger
        killproc klogd
        rm -f /var/lock/subsys/syslog
        ;;
3. Jeżeli całość jest bardziej skomplikowana:
        show Formatting hard disk
        busy
        blah
        blah
        if komenda; then
          deltext;ok
        else
          deltext;fail;echo Błąd - zapomniałeś włączyć komputer
        fi

aha małe uwagi dot. wyboru napisów:
BUSY - jak coś jest w trakcie robienia
DONE - gotowe, wszystko poszło ok
FAIL - z jakiś powodów nie udało się, w następnej linijce podać
       treść błędu
DIED - 'zdechł' proces, nic poważniejszego się nie stało

w tej chwili przesałełem Wojtkowi przerobione pliki w /etc/rc.d/init.d
dla:
atd,crond,httpd,kerberos,nscd,rusersd,rwhod,syslog,console,gpm,inetd,
named,rwalld,sshd,utmpd

uprasza się o dorobienie pozostałych, całość jest warta świeczki.
Oczywiście bez żadnych problemów wsystko się nadaje do stable, jednak
jeżeli się zmienia /etc/rc.d/init.d/functions na moje to trzeba miec
przystosowane wszystkie pliki w init.d ponieważ jest zmiana w daemon
(chociaż nic poważnego poza lekkim zaśmiecieniem konsoli się nie stanie).
aaaa do rc-scripts włączyłem też patcha na zabezpieczenie przed
spoofingiem (tzn. wywaliłem patcha i wrzuciłem jego zawartość bezpośrednio
do źródeł).

Pozdrowienia,
  Marek

--
    __       Marek "Słonik" Obuchowicz, elephant w shadow.eu.org
   /'_)___   Member of da GNU generation and PLD project