utili-linux-suid proctest przeciwko paranoikom

Pią, 5 Lut 1999, 20:50:50 CET

On Fri, 5 Feb 1999, Sergiusz Pawlowicz wrote:

> <aol> podobnie jak przedmowca uwazam ;-) </aol>, ze pierwsza czynnoscia
> admina po zainstalowaniu systemu jest zdjecie suiad z obu programow. to po
> prostu jest bezpieczne, gdyz:
>
> 1) ludzie nie moga se zmieniac nazwisk, bo to nie jest linux domowy tylko
> szkolny/uniwersytecki/pracowniczy;

Przepraszam ale śledzę zmiany jakie są w passwd robione okresowo (zwykły
diff z crona) i zakładam, że mam do czynienia z ludźmi myślącymi.
Do takich nalężą Ci którzy przeskoczyli umiejętność posłużenia się
chfn/chsh.

> 2) a powłoka tez niech bedzie wspolna domyslnie dla wszystkich ta sama,
> aby potem nie przychodzil do mnie lamerek_x, ktory doczytal do czwartej
> strony unix dla opornych, zmienil se na korna i potem pytal, dlaczego
> wszystko dziala inaczej niz u lamerka_z.

Odsyłasz go do dalszych stron lektóry "Unix dla (t)opornych" ja tak robie.

> dlatego jak najbardziej popieram domyslne zdjecie suida z obu programow.
> dla mnie przyspiesza to domyslna instalacje... a jestem leniwy (jesli
> chodzi o czynnosci powtarzalne).

Przepraszam ale równie dobrze jak ściagać domyśnie suid można wogóle nie
pakować tych programów. To jest tak jak z wall na mailboxie. Jest ale
zajmuje tylko miejsce na dysku.