Referendum nad PLD

Sob, 6 Lut 1999, 17:19:47 CET

On Sat, 6 Feb 1999, Wojciech Slusarczyk wrote:

Na razie nie bedę głosował bo mam poprostu pytania.

[..]
> [1] Czy chcesz aby PLD dopasowywalo sie pod wzgledem doboru
>     oprogramowania i ukladu katalogow pod RedHata, i kierunki
>     rozwoju tej dystrybucji byly wykladnia dla PLD?
>     [n/t]

Czy ma to czemu służyć ?
Wiesz w tej chwili są robione próby standaryzacji niektórych rzeczy na
poziomie dystrybucji żeby umożliwić jednolite korzystanie z komercyjnego
softu na różnych dystrybucjach. RH wygląda tu całokiem dobrze (nie do
końca ale jednak).
W tej chwili użytkownicy RH to dość spora grupa ludzi. Wydawało mi się, że
zależy Ci także na tym żeby krąg osób korzystających z tego co robisz był
jak najszerszy. Mylę się ?
Oczywiście nie zauważasz już tego, że OBECNE nawet stable w DUŻEJ ilości
szczegółów różni się od RH. Przeszkadzają Ci nazwy pakietów. Mi ich
zawartoś .. stąd zmiana prefixu dla GNOME, KDE stuffu na /usr/X111R6, stad
inny nieco tcp_wrapper, stad poprawki do info, stad choćby to co zrobił
Qrczar z cronem, stad kupa innych rzeczy.

Zadajesz pytanie na które ja sam odpowiedziałbym nie. Ale zadałeś je tak,
że w zasadzie jest to hasło. Hasło pod którym każdy kto to przeczyta
będzie rozumiał powyższe _zupełnie_ inaczej niż Ty. Skonkretyzuj to
pytanie o co Ci chodzi (powołaj się na konkretne sporne przykłądy), a
możemy dalej rozmawiać.

> [2] Czy chcesz aby skrypty startowe zlokalizowane w /etc/rc.d/init.d
>     mialy uprawnienia 700 ?
>     [n/t]

Czy ma to czemuś służyć ? Przcież to mająbyć/są niezmienialne skrypty, a
reszta konf parametrów do nich ma wpadać do /etc/sysconfig. Zastanawiałeś
się nad tym ?

> [3] Czy chcesz aby PLD mialo standardowo wsparcie dla protokolu IPv6,
>     dla kerberosa5, dla socks5 dla SSL, bez koniecznosci wymieniania
>     oprogramowania przez osoby nie zainteresowane tymi extrasami ?
>     [n/t]

Bez możliwości wyboru ? Wejście ipv6 to kwestia czasu (tylko) obecnie
stuff ma nadal status eksperymentalny niemniej wątpię żeby w przy
najbliższych wypuszczaniach nowych dystrybucji na 2.2.x jakakolwiek już
miała wsparcie do ipv6 ze względu na właśnie ów status.

> [4] Czy chcesz aby katalogi z plikami konfiguracyjnymi PLD w szczegolnosci
>     PAM, mialy atrybuty 750, a ich pliki konfiguracyjne 640 root.root ?
>     [n/t]

Ciekawy jestem kiedy padnie propozycja założenia czegoś takiego na /etc.
Jeżeli to ma być _generalna_ regóła to ja raczej podziękuję.

> [5] Czy chcesz aby wszystkie logi systemowe w PLD jak rowniez pliki
>     konfiguracyjne niepotrzebne uzytkownikowi do niezaklocanej pracy w
>     jego przestrzeni maily uprawnienia 640 root.root
>     [t/n]

A gdzieś jest inaczej (w devel czy stable ?) ? Przepraszam ale to jest
pytanie retoryczne i jakoś nie widzę od tego żeby ktokolwiek z nas
próbował od powyższego odejść.

> [6] Czy chcesz aby PLD mialo zawsze najnowsze-stabilne stuffy
>     graficzne -- X'y, KDE, enlightenment, GNOME, WindowMaker wraz ze
>     swoimi 'programami wspomagajacymi' co sie moze wiazac z okersowymi
>     upgradami calego miedzymordzia graficznego ?
>     [t/n]

Wojtek napisałeś _stabilne_. Wiesz co to znaczy ? To znaczy np. nie
używanie gtk+ 1.1.x tylko 1.0.x.

> [7] Czy akceptujesz uprawnienia 755 dla binarek wykonywalnych i (2,4)711
>     dla binarek suidowych (odpowiedz calosciowa)
>     [t/n]

Po co ? Kurcze nikt mi na to nie odpowiedział (nadal) .. nawet lcamtuf.

> [8] Czy akceptujesz minimalizacje zbednych binarek suidowych w systemie
>     na rzecz ich wyodrebniania do odzielnych podpakietow -- co moze
>     byc wygodnym dla uzytkownikow domowych i ich z oczywistych powodow
>     niezabezpieczonym hostow?
>     [t/n]

Np. tak jak jest obecnie na eterm czy screen (swoją drogą .. dlaczaego na
mailboixie screen ma suida ? czyżby ktoś z niego korzystał ?) ? Screen bez
suida jest kupą szmelcu (próbował ktoś używać screena z devel ?). Eterm ..
jeżeli użytkownik użyje tylko tego jako aplikacji termoinalowej to nie
można do niego ani puścić write ani pogadać przez talka. Sam Eterm to nie
zupełnie coś nowego. W trzonie bazuje na rxvt w tym jesłi chodzi o
newralgiczny kod pracujacy z ipranieniami roota.

> [9] Czy chcesz aby pierwsza oficjalna wersja PLD byla wypusczona w oparciu
>     o stabilne jajka 2.2.x (gdzie x ok 8-9 jak sadze) i o glibc w wersji
>     2.1 (2.1.1/2 jak przypuszczam) ?
>     [n/t]

To jeszcze ciut poczekamy. Chcieć możemy (ja też bym chciał .. i nie
wydaje mi się żebym ostanio miał tu jakieś obiekcje) i jeżeli chcemy
zrobić to jak najszybciej to jedyna droga obecnie to zrobić to na glibc
2.0.7 + poprawki (kosztemn ipv6).

Dodam własne pytanie. Tym razem personalene. Wojtek czy chcesz trzymać się
jakichkolwiek regół na stałe ? Choćby tych powyższych (?). Jak na razie
ustalenia jakie robiliśmy we dwujkę olewasz sikiem prostym koherentnym i
to nie tak od czasu do czasu ale programowo często już następnego dnia po
rozmowie. Przyjrzyj się automake.spec, autoconf.spec i kilku następnym
czyli pierwszym plikom które powstały w wyniku pierwszych ustaleń.
Przyjrzyj się temu co powstaje ostatnio.

Wojtek Sformułowałeś zestaw pytań tak żeby uzyskać konkretne odpowiedzi.
Co gorsza sformułowałeś je w sposób hasłowy tak żeby chwytały za jaja, a
nie za głowę.