Referendum nad SPECami

Michał Kuratczyk kurkens w polbox.com
Sob, 6 Lut 1999, 19:41:20 CET

Pod wpływem wysokiej frekfencji w referendum nad PLD chciałbym, aby podobne
głosowanie odbyło się nad tym, jak mają wyglądać SPECe. Zdaję sobie sprawę,
że jest to mniej istotne, ale oddanie głosu to tylko chwila, a przynajmniej
będzie jasność. Podobnie jak Wojtek proszę odpowiadać rzeczowo i nie
komentować odpowiedzi innych.

1. BuildRoot powinien być ustawiony na:
a) /tmp/%{name}-%{version}-root
b) /tmp/buildroot-%{name}-%{version}
c) inaczej (jak i dlaczego)

2. Many powinny być kompresowane przez:
a) gzip -9nf
b) bzip2 -9

3. Pole z głównymi źródłami powinno się nazywać:
a) Source0
b) Source
c) Source	, gdy źródło jest jedno
   Source0	, gdy źródeł jest więcej

4. W polach SourceN (n != 0) i Patch należy używać makr %{name} i %{version}
a) tak
b) nie

5. Dokumentacja (README, Changelog, /etc) powinna być kompresowana:
a) bzip2 -9
b) gzip -9nf
c) NIE POWINNA

6. W sekcji %files należy używać gwiazdek ('*')
a) tak
b) nie

Zawarłem tu chyba najistotniejsze pytania. Mam nadzieję, że wypowiedzą się
wszyscy SPECjaliści i że uda się w końcu ustalić jak mają wyglądać SPECe co
przyczyni się do zwiększenia ich czytelności i ułatwi wprowadzanie zmian.

--
Michał Kuratczyk