Referendum nad SPECami

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Sob, 6 Lut 1999, 19:30:09 CET

On Sat, 6 Feb 1999, Michał Kuratczyk wrote:

> 1. BuildRoot powinien być ustawiony na:
> a) /tmp/%{name}-%{version}-root
> b) /tmp/buildroot-%{name}-%{version}
> c) inaczej (jak i dlaczego)

c) Dowolnie. Dalczego? Bo to nieistotne.
Poza tym czasami sie zdarzlo ze kilka pakietow mialo wspolny buildroot.
tak bylo w pythonie 1.5.0 zeby zkompilowac dodatkowe pakiety musial
istniec /tpm/py-root z glownym pakietem

> 2. Many powinny być kompresowane przez:
> a) gzip -9nf
> b) bzip2 -9

Wszysko mi jedno o ile man bedzie dzialal.

> 3. Pole z głównymi źródłami powinno się nazywać:
> a) Source0
> b) Source
> c) Source	, gdy źródło jest jedno
>    Source0	, gdy źródeł jest więcej

> 4. W polach SourceN (n != 0) i Patch należy używać makr %{name} i %{version}
> a) tak
> b) nie

Nie bo w wielu przypakach nie mozna tego zastosowac.

> 5. Dokumentacja (README, Changelog, /etc) powinna być kompresowana:
> a) bzip2 -9
> b) gzip -9nf
> c) NIE POWINNA

Mogles jescze dodac: d) *.tar.gz ;-)
Moim zdaniem c poniewaz w wielu pakietach dokumentacja jest z postaci
zrodel w tex'u czy sgml'u i Makefile'a. Jak chce sie sobie poczytac doce
to sie robi make a pozniej make clean.

> 6. W sekcji %files należy używać gwiazdek ('*')
> a) tak
> b) nie

Zle sformulowane pytanie. Nie czy _nalezy_ tylko czy _mozna_.
Mim zdaniem tak, bo czasem mozna dostac "kociokwiku" jak sie ma napisac
wszysktkie pliki z katalogu. A pozatym to po cos to %defattr i mozliwosc
pisania * zostala dodana.

> --
> Michał Kuratczyk

Grzegorz Stanislawski
Open-Net / PKFL

PS: nie widzial ktos mojego glosu na poprzednie referendum? do mnie jescze
nie dotarlo, a wyslalem je juz pare godzin temu.