Referendum nad PLD

Michal 'Orr' Daszkowski midas w ufik.idn.org.pl
Nie, 7 Lut 1999, 18:28:14 CET

Dnia Sat, Feb 06, 1999 at 11:11:31AM +0100, Wojciech Slusarczyk <wojtek w mailbox.chemo.tuniv.szczecin.pl> napisal(a):

[snip]

Ja póki co kibic, ale ,,jak wszyscy, to wszyscy - babcia też!'' ;-)

> [1] Czy chcesz aby PLD dopasowywalo sie pod wzgledem doboru
>     oprogramowania i ukladu katalogow pod RedHata, i kierunki
>     rozwoju tej dystrybucji byly wykladnia dla PLD?
>     [n/t]

,,Tak, ale...'' Tzn. chciałbym, aby pakiety PLD dały się stosować
w redhatach i odwrotnie, ale nie za cenę zmiany filozofii dystrybucji.

> [2] Czy chcesz aby skrypty startowe zlokalizowane w /etc/rc.d/init.d
>     mialy uprawnienia 700 ?
>     [n/t]

Nie.

> [3] Czy chcesz aby PLD mialo standardowo wsparcie dla protokolu IPv6,
>     dla kerberosa5, dla socks5 dla SSL, bez koniecznosci wymieniania
>     oprogramowania przez osoby nie zainteresowane tymi extrasami ?
>     [n/t]

Tak, o ile dobrze zrozumiałem pytanie. Czyli jak sobie instaluję system,
to mam te wszystkie ,,extrasy'', mogę ich nie używać i nic złego się
nie dzieje.

> [4] Czy chcesz aby katalogi z plikami konfiguracyjnymi PLD w szczegolnosci
>     PAM, mialy atrybuty 750, a ich pliki konfiguracyjne 640 root.root ?
>     [n/t]
>
> [5] Czy chcesz aby wszystkie logi systemowe w PLD jak rowniez pliki
>     konfiguracyjne niepotrzebne uzytkownikowi do niezaklocanej pracy w
>     jego przestrzeni maily uprawnienia 640 root.root
>     [t/n]

Czy [4] nie zawiera się w [5]? Nie da się na to odpowiedzieć
jednoznacznie - logi *zdecydowanie* 640! A pliki konfiguracyjne - to
zależy!

> [6] Czy chcesz aby PLD mialo zawsze najnowsze-stabilne stuffy
>     graficzne -- X'y, KDE, enlightenment, GNOME, WindowMaker wraz ze
>     swoimi 'programami wspomagajacymi' co sie moze wiazac z okersowymi
>     upgradami calego miedzymordzia graficznego ?
>     [t/n]

Tak, ale w granicach rozsądku.

> [7] Czy akceptujesz uprawnienia 755 dla binarek wykonywalnych i (2,4)711
>     dla binarek suidowych (odpowiedz calosciowa)
>     [t/n]

Akceptuję. [co nie znaczy, że jestem przekonany, ale mi nie wadzi...]

> [8] Czy akceptujesz minimalizacje zbednych binarek suidowych w systemie
>     na rzecz ich wyodrebniania do odzielnych podpakietow -- co moze
>     byc wygodnym dla uzytkownikow domowych i ich z oczywistych powodow
>     niezabezpieczonym hostow?
>     [t/n]

Eeeeeee... gra nie warta świeczki IMHO. Na domowej maszynce to nie ma
znaczenia, a na serwerze z wieloma luserami to i tak admin musi podjąć
sam decyzję => Nie.

> [9] Czy chcesz aby pierwsza oficjalna wersja PLD byla wypusczona w oparciu
>     o stabilne jajka 2.2.x (gdzie x ok 8-9 jak sadze) i o glibc w wersji
>     2.1 (2.1.1/2 jak przypuszczam) ?
>     [n/t]

Tak. Jajo - na pewno. A na glibcu się nie znam, więc mniej zdecydowanie,
ale również tak! :-)

> Uprzejmie prosze o krotkie odpowiedzi wszystkich zainteresowanych osob

Mam nadzieję, że nie rozgadałem się za bardzo.

Pozdrawiam
Orr

--
--   ___           --      Michal Daszkowski - IdN co-originator      --
--  / _ \ _ _ _ _  -- Student, fencer, member of: FPMiINR, PLUG, POIS --