Pgcc -- Good bye ... ;(

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Nie, 14 Lut 1999, 14:42:24 CET

Sun, 14 Feb 1999, Wojciech Slusarczyk pisze:

> Z glebokim zalem zawiadamiam, ze musimy sie rozstac z pgcc dokladniej
> z patchem na naszego egcsa ... Powod -- trafilem na zgrzyty z
> Xserverami kompilowanymi tym kompilatorem, zdaje sie jest to pierwsza
> i jedyna 'mina' jaka zaobserwowalem ale niestety jak jedna rzecz jest
> problematyczna to i moze sie trafic inna ...

:-(

Pojawia się pytanie, czy to jest wina pgcc (daje niepoprawny kod),
czy wina Xów (polegają na jakimś zachowaniu kompilatora, które jest
niedodefiniowane), czy po prostu oba są w porządku, ale niekompatybilnie
(jeśli XFree nie korzystają z GNU-rozszezeń, to chyba ta możliwość
odpada).

Zdaję sobie sprawę, że raczej nie mamy jak się tego dowiedzieć...

> Nowy kompilator i nowe X'y za jakies 2 godziny na ftp.ps.pl ...
> dalej flagi optymalizacyjne zredukowalem do:
>
> '-O2 -mpentium -fomit-frame-pointer'

Jak się mają flagi do pgcc? Bo mnie wyszło tak:
- rekompilacja basha egcsem z -O2 - działa
- rekompilacja basha egcsem z -O6 (co podobno = -O3) - nie działa
- rekompilacja basha pgcc z -O6 - nie działa.
Wtedy się skapnąłem, co może być przyczyną, i:
- rekompilacja basha + readline pgcc z -O6 - działa!
(Oczywiście nie dotyczy to statycznie zlinkowanego basha z devela.)

Czyli nie wykazałem tutaj, że egcs -O3 działa mniej kompatybilnie niż pgcc
-O6. Nie sprawdzałem basha + readline ani basha statycznego egcsem z -O3,
ale zgaduję, że działa.

A więc, czy są przesłanki, że egcs -O3 jest niebezpieczne? A może nie jest
znacząco lepsze od -O2? To by znaczyło, że dużo tracimy pod względem
optymalizacji :-(

PS. Czy egcs ma teraz tylko usuniętego patcha pgcc i nic więcej?
Bo jeśli tak, to nie będę musiał ściągać.

PS/2. Skąd się wziął ten patch? To znaczy czym się różni egcs z tym
patchem od pgcc?

PS/3. Jakie są plany i tempo rozwoju egcs i pgcc? Jak to ma szansę
wyglądać w przyszłości?

--
 __("<    Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://kki.net.pl/qrczak/